21/03/2022 Societat - Jordi Rodríguez
Enviament de material sanitari mitjançant el transport ofert per una ONG de Bombers solidaris. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Palamós ja ha rebut una desena de famílies ucraïneses que han fugit de la guerra que es va desfermar quan el país va ser envaït per l'exèrcit rus. Es tracta de 37 persones, bàsicament dones, nens i gent gran. Gairebé totes elles s'han allotjat en cases de familiars seus o d'amics, que ja vivien a Palamós. Des del Servei de Ciutadania i Immigració es coordina acompanyament i assessorament a aquests refugiats que arriben al municipi, i també als residents d'origen ucraïnes que els estan ajudant.
Una tasca de la qual s'ocupa bàsicament Creu Roja Palamós. Fins ara, la majoria de famílies ucraïneses que han arribat a Palamós tenen xarxa familiar que els acull. Ja en comencen a venir, però, que no tenen aquest suport. Una situació que el coordinador de Creu Roja Palamós, Albert Matavera, augura que anirà a més. Ho ha explicat aquest migdia en el programa de Ràdio Palamós 'Tal com som'.
Creu Roja té, a nivell nacional, d'un programa d'acollida de refugiats que, a les comarques de Girona, disposa de 70 places que habitualment sempre estan plenes. Ara la demanda es multiplica i s'ha habilitat un hotel amb 300 places a Lloret de Mar, que també comença a estar saturat. Per a Albert Matavera caldria trobar recursos similars a cadascuna de les comarques de la demarcació. Una fita complicada en el moment en què ens trobem, a les portes de l'inici de la temporada turística.
Acollir refugiats no és només donar-los allotjament sinó fer tota una sèrie de feines burocràtiques per facilitar la seva integració o l'escolarització dels infants, per exemple. Albert Matavera, coordinador de Creu Roja Palamós.
Palamós compta també amb una trentena de famílies de Palamós disposades a oferir recursos habitacionals per a acollir persones refugiades a casa seva. Les persones interessades a oferir aquests recursos habitacionals o bé els ciutadans de Palamós d’origen ucraïnès que requereixin assessorament, poden adreçar-se al Servei de Ciutadania i Immigració de l’Ajuntament de Palamós, a l'edifici de l'antiga biblioteca de l'Arbreda. Ho poden fer de dilluns a divendres de 9 a 14 h, o bé als telèfons 972 313182, 620 18 36 67, o també al correu electrònic ciutadania@palamos.cat.
Mentre, es continuen recollint medicaments i productes d'higiene a l'edifici municipal del carrer d'Orient. L'acció està coordinada per l'Ajuntament i per la Taula Palamós Solidari. El punt de recollida està obert els dilluns, els dimecres i els divendres, de 5 a 7 de la tarda. També es recull al Mercat Municipal, els dimarts i els dissabtes de 9 a 1. Durant aquests darrers dies s’han recollit moltes aportacions d’aquest material sanitari, que també ha comptat amb la col·laboració de l’Hospital de Palamós, i que ja s’han fet arribar a Ucraïna. El darrer d’aquests enviaments va sortir de Palamós el dijous passat, en aquest cas mitjançant el transport ofert per una ONG de bombers solidaris.
Totes les notícies:
02/05/2025 - Aquest diumenge comencen les escales de creuer del mes de maig
El port de Palamós començarà aquest diumenge les escales de creuer del mes de maig. En seran 9,...
02/05/2025 - El pont de l'1 de maig porta molts visitants a la Costa Brava centre
Estem en ple pont festiu de l'1 de maig. Un cap de setmana llarg en què la Costa Brava centre...
02/05/2025 - Palamós recuperarà el brollador del passeig, després d'anys inactiu
La Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós treballa aquests dies per posar a punt el...
02/05/2025 - Un cotxe s'estavella en una rotonda i el conductor és positiu en alcoholèmia
Un accident de trànsit, sense danys personals, va acabar la matinada d'ahir dijous amb un cotxe...
02/05/2025 - Fuita d'aigua a l'avinguda del President Companys
Ahir al matí hi va haver una fuita d'aigua en una de les voreres de l'avinguda del President...