17/03/2022 Serveis - Jordi Rodríguez
Parades del mercat artesanal d'estiu a Palamós, en una imatge d'arxiu.
L'Ajuntament de Palamós ha decidit no renovar les concessions del mercat d'artesania que s'ha dut a terme els dos últims estius al passeig del Mar i a la Fosca. Ho va confirmar aquest dimarts passat en el Ple municipal, el regidor de Mercats, Emili Colls, responent una pregunta que li havia formulat el grup del PSC. Colls considera que el mercat d'artesania no aporta cap valor afegit en un context de temporada alta turística, i per això no tindrà continuïtat.
Aquest mercat d'estiu ja es feia anys enrere al passeig del Mar. En el 2020 es va estrenar un format nou que combinava aquest escenari amb el del front marítim de la Fosca. Després de l'experiència de dos estius, el regidor de Mercats, Emili Colls, considera que ha arribat el moment de sentenciar-lo. Aquests són els arguments que va exposar el regidor en el Ple d'aquest dimarts passat.
Per la seva banda, el portaveu del Partit dels Socialistes, Josep Coll, va demanar a l'equip de govern d'ERC una nova oportunitat pels paradistes.
L'any passat, el mercat artesanal d'estiu es va fer entre el 19 de juny i el 12 de setembre. Els dilluns, dimecres, divendres i dissabtes al passeig del Mar, entre els carrers de Mallorca i de València, i els dijous i els diumenges, al passeig de Sant Esteve de la Fosca. En el primer cas, l'horari era de les cinc de la tarda fins a la mitjanit, mentre que a la Fosca les parades es podien posar entre la una de la tarda i les dotze de la nit. El mercat tenia capacitat per a 15 parades de 3 metres linials i estava obert a articles i serveis com ara bijuteria, marroquineria, productes alimentaris artesans, o també treballs d'expressió artística, com ara perruqueria o dibuix instantani.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades: