04/03/2022 Societat - Carlos Ribas
Catherine L'Ecuyer va obrir ahir les Jornades d'Educació i Família.
La doctora en Educació i Psicologia, Catherine L'Ecuyer va reflexionar sobre la manca d'atenció dels nens i alumnes ahir en la primera sessió de les Jornades d'Educació i Família. Va explicar que els efectes de l'ús de la tecnologia a les primeres edats fa que els joves s'acostumin a ritmes que no existeixen en el món real. El seu llindar d'estímuls és cada cop més i alt i quan han de tornar al ritme lent i complex de la realitat, s'avorreixen. L'Ecuyer va donar eines per als pares i educadors per entendre què desperta l'atenció dels nens.
Catherine L'Ecuyer és canadenca, resident a Barcelona, i és màster per la IESE Business School i Doctora en Educació i Psicologia. Ha escrit diversos llibres sobre la matèria com ‘Educar en la realidad’ o ‘Educar en el asombro’. Ahir, va ser l'encarregada d'encetar a La Gorga el programa d'enguany de les Jornades d'Educació i Família que organitza el Departament de Joventut de l'Ajuntament de Palamós. Per a l'Ecuyer la crisi de l’educació és una crisi d’atenció. Sense atenció no hi ha aprenentatge. Va explicar què contribueix a minvar la concentració dels joves i va parlar de les diferències entre atenció sostinguda i fascinació passiva.
La Doctora en Educació i Psicologia explica que l'ambient dels infants ha canviat i no respecta els seus ritmes interns. Això els talla la concentració i els fa dependre massa d'estímuls ràpids. Què fer per evitar-ho? L'Ecuyer dona algunes eines per a pares i mares i educadors per despertar la seva atenció.
La propera sessió de les Jornades d'Educació i Família serà el dijous dia 10 de març. La farà Enric Maria Sebastiani, professor de Psicologia i Ciències de l'Educació i de l'Esport, que centrarà la seva conferència en el títol 'L'esport no educa'.
Totes les notícies:
30/04/2025 - El Palamós perd davant el Vic (0-3) i certifica el descens a la Primera Catalana
El Palamós ha perdut davant el Vic per 0 gols a 3, en un partit que s'hauria d'haver disputat el...
30/04/2025 - La Generalitat ajorna la taxa turística fins a la tardor
Finalment, demà dijous no entrarà en vigor la puja de la taxa turística. El Govern de la...
30/04/2025 - SOS Costa Brava relativitza els revessos judicials pels PDU de sòls no sostenibles
El Pla Director Urbanístic de sòls no sostenibles de la Costa Brava va ser l'aposta de la...
30/04/2025 - VOX demana més mesures contra les ocupacions d'habitatges
El grup de VOX a l'Ajuntament de Palamós vol més determinació contra les ocupacions d'habitatges...
30/04/2025 - El 12 de maig s'obriran les preinscripcions pel Casal d'Estiu
L'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palamós ha fixat entre el 12 i el 16 de maig el període de...
Notícies relacionades: