21/02/2022 Societat - Jordi Rodríguez
Circulació restringida en l'accés al carrer del Pedró.
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, és partidari que el debat sobre els problemes de mobilitat al municipi i les actuacions que cal fer per a solucionar-los es faci en el marc de la comissió municipal corresponent. Puig respon així els grups de l'oposició que han demanat que es redacti un pla integral de mobilitat per a Palamós, abans d'entrar en el debat de temes concrets com ara el dels aparcaments.
Aquesta demanda, que darrerament hem recollit de boca dels portaveus de la CUP o de Ciutadans, va en el sentit que Palamós defineixi amb claredat quin ha de ser el model de mobilitat que vol implantar a mig i llarg termini. Això hauria de contemplar, entre altres, un full de ruta sobre la xarxa viària urbana, la mobilitat sostenible, els espais per a vianants, o l'aparcament. L'alcalde Lluís Puig, d'Esquerra Republicana de Catalunya, admet que aquest debat hi ha de ser, però el veu en el marc de la Comissió municipal de Mobilitat. Puig recorda que, per volum d'habitants, Palamós no està obligat a tenir un pla de mobilitat.
L'Ajuntament de Palamós ha refós recentment les diferents ordenances municipals de mobilitat que tenia, en una de sola. La part que afecta als barris vells de Palamós i de Sant Joan, però, està pendent d'una revisió a través d'un procés de participació ciutadana.
Totes les notícies:
18/09/2025 - El servei de socorrisme de Palamós tanca l’estiu amb més d’un miler d’actuacions a les platges
Entre el 14 de juny i el 14 de setembre, les platges de Palamós han registrat un total de 1.056...
18/09/2025 - Només l'empresa Urbaser opta al contracte de residus de Palamós
El procés de licitació del contracte dels serveis de gestió de residus i neteja viària i de...
18/09/2025 - Els municipis del Baix Empordà demanen mesures contra els multireincidents
Els regidors de Seguretat Ciutadana dels ajuntaments del Baix Empordà amb policia local han...
18/09/2025 - A concurs públic el servei de grua municipal
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic el contracte pel servei de retirada de vehicles...
18/09/2025 - Comunicar-se sense discutir: xerrada a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós serà aquesta tarda l'escenari d'una xerrada sobre estratègies...