17/02/2022 Esports - Jordi Rodríguez
Jugadors i tècnics del FC Global Palamós, en una imatge d'arxiu. (Foto: FC Global Palamós).
El Club de Futbol Global Palamós i la Fundació Esportiva Palamós ja han posat en pràctica l'acord per a fusionar-se en una única entitat de futbol formatiu. Aquesta temporada, en una primera fase, el Global gestiona 12 equips seus i en controla 2 que encara juguen amb la samarreta de la Fundació. Ara esperen que el Palamós Club de Futbol s'acabi integrant en aquest acord i que, a partir del curs vinent, la unificació del futbol de base municipal en una única estructura sigui una realitat plena.
Cal recordar que el Global i la Fundació van anunciar el seu acord de col·laboració ara fa un mes. Immediatament a continuació, el Palamós Club de Futbol va fer pública la seva intenció de tenir futbol formatiu propi a partir de la temporada vinent. L'Ajuntament de Palamós ja va advertir en aquell moment que, bo i respectant la llibertat de cada club, no donaria suport a l'existència de més d'una estructura de futbol de base al municipi. L'Àrea municipal d'Esports, de fet, està fent ara de mitjancera per encarrilar la situació cap a un futbol formatiu únic. El coordinador del Club de Futbol Global Palamós, David Cruz, que avui ha visitat el programa esportiu d'aquesta emissora 'Temps afegit', és optimista en aquest sentit.
El Global Palamós, que es va crear l'any 2009, ha acabat liderant el futbol de base del municipi seguint un model que l'ha portat a créixer any rere any. Ara té 12 equips propis, amb prop de 150 jugadors, i en controla 2 més, un aleví i un prebenjamí, que encara juguen com a Fundació Esportiva Palamós. A partir de la temporada vinent, la Fundació ja no donarà oferta de futbol formatiu i aquesta es gestionarà només des del Global. La intenció és que el Palamós tingui com a futbol de base vinculat el d'aquesta estructura. Tot plegat seguint la filosofia formativa que ha tingut sempre el Global, ha explicat David Cruz.
Encara no s'ha acabat de decidir, d'altra banda, quin nom tindrà el nou futbol formatiu palamosí unificat, ni amb quins colors jugarà a partir del curs vinent. Fora de la base, la Fundació Esportiva Palamós mantindrà un equip amateur a la Quarta Catalana, i el Global també aspira a tenir-ne un.
Totes les notícies:
12/05/2025 - El sindicat SIP-FEPOL veu molt greus els aldarulls del dissabte, i diu que el govern desatén la Policia Local
El sindicat SIP-FEPOL, amb representació a la Policia Local de Palamós, considera que l'intent...
12/05/2025 - Un problema tècnic ajorna el Ple extraordinari per demanar més agents de Policia Local
El Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós sol·licitat pel gruix dels grups de l'oposició...
12/05/2025 - Comencen les obres d'asfaltatge de diferents carrers de Palamós
L'Ajuntament de Palamós comença avui les obres d'asfaltatge de diferents carrers del municipi....
12/05/2025 - JuntsxCat urgeix a desenvolupar l'habitatge previst a tocar del cementiri
El grup de Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, veu en el sector de...
12/05/2025 - Dia Mundial de la Fibromiàlgia
Avui, 12 de maig, és el Dia mundial de la fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica. La...