16/02/2022 Cultura - Jordi Rodríguez
L'exposició estarà oberta fins al 6 de març. (Foto: Ajuntament de Palamós).
La sala d'exposicions temporals del Museu de la Pesca de Palamós acull fins al dia 6 de març la mostra 'Tela marinera'. L'exposició és el fruit del treball conjunt entre la modista Carlota Rodríguez i la biòloga Alba Serrat, per posar de relleu els elements de la Mediterrània que estan amenaçats o en risc d'extinció i oblit.
Amb la seva proposta, Rodríguez i Serrat van ser les guanyadores de la convocatòria 2022 d'exposicions artístiques temporals del Museu de la Pesca. 'Tela marinera' reflexiona sobre els perills que amenacen el mar Mediterrani, posant en valor els seus elements naturals i culturals. Ho fa, en aquest cas, establint un diàleg entre la natura i la moda. La moda forma part de la cultura i en ella s'hi resumeixen el paisatge i l'ofici, tant en l'àmbit del disseny com en el dels materials de confecció. En resum, si perdem diversitat de fauna i flora, perdem diversitat de moda. La mostra també incideix en la progressiva substitució dels materials tradicionals i d'origen natural, pels sintètics. Aquests, en rentar-se, alliberen micropartícules de plàstic que sumen un altre element de pressió sobre els ecosistemes marins.
'Tela marinera' es pot veure al Museu de la Pesca de Palamós fins al 6 de març. L'horari és, de dimarts a divendres, de deu a dos quarts de dues, i de tres a set. Els caps de setmana i festius, de deu a dues i de quatre a set.
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot publicitari de Nike pel Mundial...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...