02/02/2022 Societat - Jordi Rodríguez
L'oci nocturn està tancat des del passat 24 de desembre. (Foto: La Ruïna Palamós).
La totalitat de les restriccions COVID vigents encara a Catalunya a causa de la sisena onada, decauran el dia 11 de febrer, segons ha anunciat la Generalitat. Primer van quedar sense efecte el confinament nocturn, les limitacions horàries i d'aforament, les reunions d'un màxim de 10 persones, i el passi COVID a bars, restaurants, gimnasos i residències. Només quedava dempeus la prohibició d'obrir els locals d'oci nocturn, que finalment podran reprendre l'activitat d'aquí a 9 dies.
Ho podran fer, a més, sense límits d’aforament ni d’horaris i sense necessitat de presentar el certificat COVID. Amb l'aixecament d'aquesta darrera restricció, tornarem a la situació prèvia a la sisena onada del coronavirus. Patrícia Plaja és la portaveu del Govern de la Generalitat.
Els establiments d'oci nocturn van haver de tancar portes el 24 de desembre passat. Feia dos mesos i mig que els havien deixat reobrir, després de pràcticament 18 mesos consecutius sense poder fer cap mena d'activitat a causa de les restriccions COVID. Malgrat les xifres de contagis continuen sent altes, hi ha indicadors epidemiològics que evolucinen bé. El risc de rebrot fa dies que està en caiguda, baixa la velocitat dels contagis i estan estables els ingressos en les unitats de cures intensives dels hospitals. Això fa que la Generalitat renunciï a unes mesures restrictives que, per bé que tenen un efecte positiu per al sistema de salut pública, també suposen un impacte econòmic molt negatiu. En aquest cas amb un gran damnificat, ja des de l'inici de la pandèmia, com ha estat el sector dels locals d'oci nocturn.
Totes les notícies:
20/04/2026 - L'Ajuntament reforça el suport a la rehabilitació d'edificis
El Ple de l'Ajuntament de Palamós votarà demà una modificació de crèdit per reforçar...
20/04/2026 - L'hospital de Palamós millora la satisfacció de les pacients en l'atenció a l'embaràs i el part
Les usuàries de l'hospital de Palamós valoren amb un grau de satisfacció de 8'16 punts...
20/04/2026 - El port de Palamós reprèn les escales de creuer amb el Marella Explorer 2
Després d'una pausa d'uns dies, avui torna l'activitat de creuers al port de Palamós. Hi fa...
20/04/2026 - La Policia Local deté un home per violència de gènere
La Policia Local de Palamós va detenir un home, la matinada d'aquest dissabte passat, acusat d'un...
20/04/2026 - Inscripcions obertes pel Campus Jove d'Estiu a Palamós
Ja estan obertes les inscripcions per participar en una nova edició del Campus Jove d'Estiu. És...
Notícies relacionades: