02/02/2022 Societat - Jordi Rodríguez
L'oci nocturn està tancat des del passat 24 de desembre. (Foto: La Ruïna Palamós).
La totalitat de les restriccions COVID vigents encara a Catalunya a causa de la sisena onada, decauran el dia 11 de febrer, segons ha anunciat la Generalitat. Primer van quedar sense efecte el confinament nocturn, les limitacions horàries i d'aforament, les reunions d'un màxim de 10 persones, i el passi COVID a bars, restaurants, gimnasos i residències. Només quedava dempeus la prohibició d'obrir els locals d'oci nocturn, que finalment podran reprendre l'activitat d'aquí a 9 dies.
Ho podran fer, a més, sense límits d’aforament ni d’horaris i sense necessitat de presentar el certificat COVID. Amb l'aixecament d'aquesta darrera restricció, tornarem a la situació prèvia a la sisena onada del coronavirus. Patrícia Plaja és la portaveu del Govern de la Generalitat.
Els establiments d'oci nocturn van haver de tancar portes el 24 de desembre passat. Feia dos mesos i mig que els havien deixat reobrir, després de pràcticament 18 mesos consecutius sense poder fer cap mena d'activitat a causa de les restriccions COVID. Malgrat les xifres de contagis continuen sent altes, hi ha indicadors epidemiològics que evolucinen bé. El risc de rebrot fa dies que està en caiguda, baixa la velocitat dels contagis i estan estables els ingressos en les unitats de cures intensives dels hospitals. Això fa que la Generalitat renunciï a unes mesures restrictives que, per bé que tenen un efecte positiu per al sistema de salut pública, també suposen un impacte econòmic molt negatiu. En aquest cas amb un gran damnificat, ja des de l'inici de la pandèmia, com ha estat el sector dels locals d'oci nocturn.
Totes les notícies:
04/07/2025 - Comença el festival Rumb(A)Palamós amb un concert itinerant
Avui comença la dotzena edició del Rumb(A)Palamós, el primer festival de rumba catalana de la...
04/07/2025 - El Marella Voyager fa escala al port de Palamós
Avui hi ha la segona escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. La fa el vaixell...
04/07/2025 - Ernest Bertran homenatja Joan Manuel Serrat a La Gorga
Joventuts Musicals de Palamós programa aquest diumenge, en conveni amb l'Àrea Municipal de...
04/07/2025 - La plaça dels Comtes de Palamós acull la primera Mini Fest
Aquest dissabte se celebra la primera edició de la Mini Fest, una festa familiar a la plaça dels...
04/07/2025 - Jornades Europa en Blau, al castell de Calonge
El castell de Calonge serà demà dissabte l'escenari d'una nova edició de les Jornades Europa en...
Notícies relacionades: