24/12/2021 Societat - Carlos RIbas i Abel Espinosa
L'oci nocturn ha estat un dels col·lectius més afectats per les restriccions imposades per la COVID. (Foto: La Ruïna Palamós).
Des d'aquesta mitjanit passada, bars musicals, discoteques i similars tornen a tancar persiana després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya avalés ahir aquesta mesura proposada per la Generalitat per reduir la interacció social i frenar l'onada de contagis de COVID-19. El sector, que va reobrir tot just fa poc més de dos mesos, és un dels més damnificats per la pandèmia. A Palamós hi ha actualment dues discoteques, la Mar Murena i el Lincoln, que també tenen llicència de bar. En tot cas, no tindran molt de marge per a treballar ja que el municipi està afectat pel toc de queda de la una de la matinada a les sis del matí.
El responsable de la Mar Murena i la Ruïna de Palamós, l’Albert Agustí, ens explica com ha viscut aquesta notícia, així com les conseqüències que pateixen des de fa setmanes.
A la incertesa viscuda aquests darrers dies a causa de les restriccions, se li sumen altres entrebancs com ara els problemes amb la verificació del certificat Covid i deixar sense feina a molts dels treballadors. Segons l’Albert, compta amb un equip comprensiu i farà tot el possible per ajudar-los. Això no obstant, la falta d’ajudes i el tancament com a local d’oci nocturn afectarà al salari del personal.
El tancament dels locals d’oci nocturn era una possibilitat que ja es contemplava, sobretot tenint en compte la situació del sector de nit davant l’aplicació de mesures sanitàries en altres ocasions. En aquest sentit, molts establiments optaran per oferir alternatives als seus clients i poder així generar alguns ingressos. L’Albert Agustí, responsable de la Mar Murena, ens explica com ho farà.
De moment aquestes restriccions seguiran vigents durant 14 dies. A banda del ja esmentat tancament de l’oci nocturn, es torna a implantar el confinament des de la 1 fins les 6 de la matinada i es limiten les trobades a 10 persones. Els bars i restaurants han de reduir l’aforament interior al 50 per cent, mentre que comerços, gimnasos, cultura i cerimònies religioses poden acollir un 70 per cent.
Totes les notícies:
31/08/2026 - Societat El Pla Local d'Habitatge no recull al·legacions i ja té l'aprovació definitiva
L'Ajuntament de Palamós ha publicat l'aprovació definitiva del Pla Local d'Habitatge. Un document...
31/08/2026 - Serveis El Marella Explorer 2 posa el punt i final a les escales de creuer de l'agost
Una escala del vaixell Marella Explorer 2 tanca avui el capítol de les estades de creuers...
31/08/2026 - Cultura Un festival solidari homenatjarà el dj i productor palamosí David Monje
Un festival solidari amb la participació de més d'una vintena d'artistes homenatjarà el...
28/08/2026 - Serveis El comerç de Palamós acomiada l'estiu amb la tercera Botiga al Carrer de l'any
Els comerciants de Palamós faran demà dissabte el comiat simbòlic de la campanya d'estiu, amb la...
28/08/2026 - Esports La platja Gran acull des d'avui un Beach Water Polo de rècord
Des d'avui i fins diumenge, la platja Gran de Palamós es converteix en l'escenari del Beach Water...