02/12/2021 Societat - Carlos RIbas i Abel Espinosa
La donació de sang a l'Institut Escola Vila-romà continua oberta fins a les 7 de la tarda.
L’Institut Escola Vila-romà acull avui una donació de sang al centre. Un projecte que ha comptat amb la participació de tots els alumnes i la col•laboració de l’Hospital de Palamós. Es tracta d’un treball transversal de descoberta i coneixement de la sang realitzat amb l’aliança Magnet amb l’objectiu de fomentar la innovació pedagògica del centre. Totes les activitats han anat encaminades a un acte final que ha estat la donació de sang. Aquesta iniciativa permetrà augmentar el nombre de donacions per atendre els malalts als hospitals. La donació s’ha realitzat avui, de 10 a 13h i que continua vigent de 15 a 19h.
Els promotors del Banc de Sang i Teixits, encarregats de portar al personal qualificat per extreure sang, han estat presents en el projecte organitzat pel centre educatiu. La Meritxell Casacuberta, tècnica del Banc de Sang i Teixits, ha agraït l’èxit de la campanya i la participació dels donants.
La tècnica de l’empresa pública també ha parlat sobre la importància de donar sang, sobretot en aquestes èpoques festives en les que baixa el nombre de reserves necessàries.
L’aliança Magnet és un programa que involucra diversos centres educatius i institucions en projectes innovadors de caire científic i de recerca. Arran de l’acord establert el 2018 amb l’Institut Escola Vila-romà, el centre i l’Hospital de Palamós han creat enguany tot un seguit d’activitats on l’alumnat ha pogut treballar la sang d’una forma participativa i en funció del nivell de cada cicle. La Lola Bosch, directora d’atenció al ciutadà i comunicació dels Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ens ha explicat quines han estat les activitats realitzades amb els alumnes a través del personal sanitari.
Totes les activitats han anat encaminades a un acte final del projecte com és el cas de la donació de sang que s’ha realitzat avui, 2 de desembre de 10 a 13h i que continua vigent de 15 a 19h. La campanya va dirigida a la població de Palamós i rodalies major de 18 anys. Recordem a les persones interessades que si no tenen cita prèvia poden presentar-se igualment.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...