01/12/2021 Societat - Carlos Ribas
L'esCUPdellada de la CUP en una imatge d'arxiu. (Foto: CUP Palamós - Vila-romà).
La CUP Palamós - Vila-romà recupera la tradicional EsCUPdellada que organitza el dia 6 de desembre de cada any i que l'any va haver de suspendre per la situació epidemiològica. Es tracta d’un dinar popular a base d’escudella i carn d’olla, que es fa coincidir amb la festivitat de la Constitució precisament per visibilitzar la crítica de l’esquerra independentista contra la Carta Magna espanyola. La jornada comptarà amb l'actuació musical del grup palamosí Salitge.
La CUP convoca tothom el proper dia 6 de desembre al passeig del Mar a participar en aquest dinar popular a base d’escudella. Una jornada en què els cupaires combinen aquesta activitat lúdica i gastronòmica amb la reivindicació política. Roser Huete, portaveu de la CUP Palamós - Vila-romà a l'Ajuntament.
Serà la setena edició de l'EsCUPdellada. Comptarà amb el testimoni de persones represaliades que han estat o són perseguides pels estaments judicials de l'Estat i de Catalunya. Per exemple, els col·lectius i grups de suport dels Nou de Lledoners, les Detingudes 23S o les Encausades 30G. Amb aquestes ponències l'EsCUPdellada vol ser una jornada de germanor amb un marcat esperit antir-repressiu. Després del dinar el grup local Salitge amenitzarà la vetllada, amb versions reivindicatives en el seu repertori. Els beneficis obtinguts de la venda de begudes es destinaran íntegrament a Alerta Solidària. Qui vulgui participar en el dinar és aconsellable que faci una reserva prèvia contactant amb qualsevol membre de l'Assemblea local de la CUP o a través d'un missatge a l'adreça cuppalamos@gmail.com, o a les xarxes socials. Els comensals s'han de portar els plats i els coberts, a més del beure, el pa i les postres. La regidora municipal de la CUP no cobra cap retribució per fer la seva feina i destina els diners a l'assemblea local per organitzar actes com aquest.
Totes les notícies:
03/11/2026 - Medi Ambient La flota d'arrossegament de Palamós reprèn l'activitat amb 2.900 quilos de captures en el primer dia després de la veda
El port de Palamós ha recuperat aquesta setmana una de les seves estampes habituals. Catorze de...
03/11/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan manifesta la seva disposició a negociar una proposta de pressupost amb el govern
Som-hi per Palamós i Sant Joan manifesta la seva disposició a negociar una proposta...
03/11/2026 - Obres i Urbanisme En marxa un nou procés d’asfaltatge i arranjament a diversos carrers del municipi
En marxa un nou procés d’asfaltatge i arranjament a diversos carrers del municipi. Les tasques...
03/11/2026 - Societat JuntsXCat celebra el nou espai públic que Palamós i Sant Joan dedicarà a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya celebra que Palamós i Sant Joan dediqui un espai públic a l'agermanament amb...
03/11/2026 - Medi Ambient S'obre un nou període de sol·licitud de parada pel Mercat de Segona Mà
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan ha obert un segon període de sol·licitud de parada per...