29/11/2021 Societat - Carlos Ribas
Imatge d'arxiu d'una intervenció quirúrgica a l'hospital de Palamós.
L'ocupació de l'hospital de Palamós s'ha tensionat aquests darrers dies. L'esclat de la sisena onada de la COVID-19 juntament amb les patologies típiques d'aquests mesos freds ha provocat que, exceptuant els d'obstetrícia, tots els llits estiguin plens. Davant d'aquesta situació s'han hagut d'ajornar intervencions qurúrgiques que requerien d'ingrés hospitalari.
La doctora Anna Ribera, directora assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ho ha explicat avui a Ràdio Palamós.
A dia d'avui, hi ha 10 pacients COVID ingressats a l'hospital de Palamós. La doctora Anna Ribera detalla de quin perfil de pacient es tracta.
La positivitat -el percentatge de PCR i TA amb resultat positiu- a Catalunya és del 5'63 per cent, un creixement sostingut des de fa setmanes, que ja supera el percentatge màxim que estableix l’Organització Mundial de la Salut per considerar una epidèmia sota control. El Baix Empordà registra uns índexs de transmissió i de rebrot de la malaltia, pitjors que la mitjana de Catalunya. El risc de rebrot a la nostra comarca és de 337 punts i l'índex de transmissió s'enfila fins a gairebé els dos punts. Això vol dir que una persona contagiada, n'infecta a dues. En comparació amb la setmana anterior, el nombre de casos positius detectats per proves pcr o antígens, s'ha duplicat, doncs més d'un 6 per cent de les proves realitzades són positives. En tot cas, la directora assistencial de SSIBE diu que aquesta sisena onada té un context diferent que les anteriors gràcies a l'índex de vacunats.
Pel que fa a la vacunació, la passada setmana 333 persones van rebre la primera dosi. Al Baix Empordà, 97.565 persones tenen la pauta completa de vacunació. A Catalunya, el 75 per cent de la població. O, el qué és el mateix, 3 de cada 4 persones.
Dades Covid a la comarca del Baix Empordà. Dades del 29 de novembre de 2021.
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...