Setmana Europea de la Prevenció de Residus amb activitats de sensibilització i sostenibilitat

23/11/2021 Medi Ambient - Carlos RIbas i Abel Espinosa


imatge d'arxiu de la campanya, 'Al Mercat' zero plàstics', impulsada per l'Ajuntament de Palamós, (Foto: Ajuntament de Palamós).

imatge d'arxiu de la campanya, 'Al Mercat' zero plàstics', impulsada per l'Ajuntament de Palamós, (Foto: Ajuntament de Palamós).

Ahir va començar la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, un programa d’activitats que té com a objectiu promocionar i sensibilitzar la societat en el consum sostenible i l’economia circular. Enguany, el programa s’ha iniciat a Palamós amb una xerrada divulgativa sobre el malbaratament de productes alimentaris que ha presentat iniciatives com l’App ‘Too good to go’ que té l’objectiu de combatre-ho. Les activitats continuen amb la proposta ‘Al mercat, zero plàstic’, que informa sobre la problemàtica ambiental d'aquests materials i amb diversos tallers familiars per ensenyar a reduir residus i donar-los una nova funció.

El programa d’activitats d’aquesta iniciativa va començar ahir i durarà fins el diumenge 28 de novembre. La xerrada divulgativa d’ahir anava dirigida al sector comercial de productes alimentaris del municipi. Durant l’activitat es van presentar iniciatives com l’App ‘Too good to go’, que té l’objectiu de combatre el malbaratament d’aliments fent que els establiments venguin a un preu més reduït l’excedent de menjar diari que produeixen. El Mercat Municipal de Palamós compta fins aquest divendres amb la parada informativa ‘Al Mercat, zero plàstic’, que consciencia sobre la problemàtica ambiental dels plàstics. S'hi reparteixen diversos materials reutilitzables, com ara carmanyoles o bosses reutilitzables.

Aquest dissabte es faran diversos tallers familiars a la sala polivalent de la Biblioteca. De nou del matí a una del migdia es durà a terme una activitat de reparació de bicicletes velles que es cediran al projecte ‘Bicicletes per a l’educació, a el Senegal’, de la Fundació Bicicletes sense Fronteres. De les deu del matí a la una del migdia també hi haurà un punt d’intercanvi de llibres i jocs de taula, així com un taller de transformació de samarretes en bosses i un altre de decoració de pots de vidre. L’objectiu d’aquests tallers és ensenyar als participants a reduir residus i donar-los una nova funció. Les persones interessades en el taller de reparació de bicicletes s’han d’inscriure prèviament a través del correu biblioteca@palamos.cat o bé mediambient@palamos.cat. En el cas de voler participar en l’activitat de reutilització de residus, cal que portin samarretes i pots de vidre que vulguin transformar.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...