19/11/2021 Esports - Abel Espinosa
Vehicles del Rally Costa Brava, aquest matí a Palamós.
La 69 edició del Rally Costa Brava ja ha engegat els motors. Ahir es va celebrar la cerimònia de sortida, des del podi situat al Pont de Pedret de Girona. Els participants tenen per davant dos intensos dies de competició, amb 13 trams cronometrats i 175 quilòmetres contra el rellotge. Avui, el rally passa per Palamós on farà un reagrupament a l'aparcament de la platja Gran. El 69 Rally Costa Brava clausura la temporada dels rallyes històrics a Europa, amb diferents certàmens que es decidiran en aquesta prova.
Finalment han estat 202 cotxes de més de 20 països diferents els que han fet la sortida aquest matí des de Girona, de la 69 edició del Rally Costa Brava. Els cotxes han recorregut trams de les carreteres d'Els Àngels, Santa Pellaia i La Ganga, fins que cap a les 12 del migdia han arribat a l'aparcament de la Platja Gran de Palamós.
Aquest rally, a diferència de l'històric que es va celebrar ara fa poques setmanes a Palamós i que només valorava la regularitat dels participants, també té en compte la velocitat en diferents trams. Àlex Romaní és el director de Rally Clàssics, l'entitat organitzadora de la prova.
A l'aparcament de la Platja Gran s'ha pogut veure autèntiques joies. Porsche 911, BMW M3, Subaru Impreza, Ford Sierra Cosworth,... vehicles que ens fan recordar altres èpoques. Un dels equips participants d'aquest rally i que repeteix per dotzena vegada, és el format pels gallecs Xesús Ferreiro i Xavier Anido, amb un Ford Escort RS1800 de l'any 1975. El seu pilot, ens ha explicat les característiques i història d'aquest cotxe.
Aquesta tarda està previst que els equips facin altres trams de les mateixes carreteres on han competit aquest matí, a La Ganga, Santa Pellaia i Els Àngels. Demà dissabte faran trams d'Osor, Collsaplana, Cadells i al Circuit de Catalunya. Diumenge es farà l'entrega de premis a Girona del 69è Rally Costa Brava.
Totes les notícies:
01/07/2025 - El contracte de gestió de residus de Palamós surt a concurs públic
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés de licitació del contracte dels serveis de...
01/07/2025 - SOS Costa Brava denuncia ocupació massiva i fondejos il·legals a Castell-Cap Roig, i acusa les administracions de passivitat
La plataforma SOS Costa Brava insisteix en l'impacte que està tenint la nàutica recreativa en la...
01/07/2025 - Una dona beguda topa amb diferents cotxes aparcats i fuig
La Policia Local de Palamós ha denunciat penalment una conductora beguda, que la nit d'aquest...
01/07/2025 - El Govern demana extremar les precaucions en el bany
El 15 de juny passat va començar la campanya de bany a les platges catalanes, i des d'aleshores ja...
01/07/2025 - Palamós activa mesures contra el mosquit tigre
L'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós està implantant mesures de prevenció del...