17/11/2021 Societat - Carlos RIbas i Abel Espinosa
Dincat demana l'obligatorietat de la vacunació a les persones que treballin amb col·lectius de risc. (Foto: Dincat.cat).
L’associació Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, demana al Govern de la Generalitat establir legalment la vacunació obligatòria entre els professionals que atenen a col·lectius en risc. En concret, Dincat alerta que les persones amb discapacitat intel·lectual tenen més possibilitats de contraure la COVID-19, a causa de la dificultat per mantenir les mesures sanitàries i altres patologies associades a cada cas.
Dincat representa a les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya i agrupa gairebé 300 entitats socials. La federació treballa amb l’objectiu de garantir una inclusió social i laboral digna, així com vetllar per una vida justa i digna tant pel col·lectiu com per les seves famílies. Aquest cop ha hagut de sol·licitar al Govern de la Generalitat que porti a terme una reforma legal que estableixi la vacunació obligatòria entre els professionals que atenen a col·lectius en risc, amb l’objectiu de garantir la protecció de la salut dels més vulnerables. Segons la representant, les persones amb discapacitat intel·lectual no poden mantenir la separació social a causa de la seva dependència física i d’altres patologies associades a les discapacitats. D’altra banda, els resultats dels assajos clínics de la vacuna han demostrat que és científicament segura i altament efectiva. Així doncs, segons manifesta el director de Dincat Carles Campuzano, ‘l’obligatorietat entre els professionals és una mesura necessària per garantir la salut de les persones a qui acompanyem. És una qüestió de responsabilitat’.
Totes les notícies:
01/04/2026 - Protecció Civil manté en fase d'alerta el VENTCAT, per bé que les ventades aniran a menys
Protecció Civil de la Generalitat manté activat en fase d'alerta el Pla especial per risc de...
01/04/2026 - La CUP creu que la gestió dels empadronaments irregulars no ataca l'arrel del problema
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, en l'oposició municipal, creu que el debat...
01/04/2026 - FECOTUR inicia la campanya 'El comerç ÉS ART'
Coincidint amb l'inici del mes d'abril i en plena Setmana Santa, el Foment empresarial del Comerç...
01/04/2026 - El suquet de peix, avui a 'Mestres i mestresses dels fogons'
A les 6 d'aquesta tarda, el Museu de la Pesca de Palamós ofereix una altra sessió de l'activitat...
01/04/2026 - Rogeli Nieto presenta a Palamós els llibres 'Sempre hi haurà un demà' i 'Jugada incerta'
La Biblioteca Municipal de Palamós acollirà a les 7 d'aquesta tarda la presentació del llibre de...