10/11/2021 Societat - Carlos RIbas i Abel Espinosa
Els estafadors es feien passar per treballadors del servei de teleassistència per demanar més diners. (Foto: Dipsalut).
Els Mossos d’Esquadra adverteixen d’una nova modalitat d’estafa que afecta al col•lectiu de gent gran i amb dependència en el marc dels serveis de teleassistència. Els estafadors, a través d’una investigació prèvia, contacten amb usuaris i usuàries que ja tinguin contractat prèviament un servei per ser atesos en cas de necessitat o urgència.
En la trucada comuniquen que s’ha produït un canvi en els serveis de teleassistència i que han d’abonar uns diners si no volen perdre l’ajut que se’ls proporciona habitualment. Les autoritats policials recomanen no facilitar dades personals ni bancàries i verificar aquesta informació amb el servei contractat.
Aquests enganys ja s’havien detectat prèviament amb altres modalitats com ara fer-se passar per operaris de llum i gas, demanar diners per haver xocat amb el cotxe, enviar enllaços fraudulents per correu electrònic, entre d’altres. L’estafa dels serveis de teleassistència es materialitza a través d’una trucada telefònica en la qual els pressumptes treballadors ja coneixen moltes dades personals de les persones afectades. En altres ocasions, l’excusa de contacte és la revisió del botó d’alerta o la venda d’algun producte utilitzant un to bastant agressiu i contundent.
La majoria de vegades l’engany queda en un intent. No obstant, els Mossos d’Esquadra recomanen no pagar ni facilitar dades personals ni bancàries per telèfon, i contactar amb el servei de teleassistència contractat per verificar la informació. Si s’és víctima d’un delicte, cal avisar immediatament trucant al telèfon d’emergències 112.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...