09/11/2021 Societat - Carlos Ribas
El port de Palamós.
El grup parlamentari de Ciutadans ha presentat una esmena als Pressupostos Generals de l’Estat per reclamar la creació d’un Punt d’Inspecció Fronterer al port de Palamós. El grup taronja ha insistit reiteradament en aquest equipament ja que considera que suposaria l’abaratiment de despeses per a moltes empreses de Girona i convertiria Palamós en la capital portuària i marítima del nord de Catalunya.
Segons Ciutadans, la creació d’aquest Punt d’Inspecció Fronterer tindria un cost de 200.000 euros i permetria l'entrada de productes d'origen animal, vegetal i peribles destinats al consum humà. Actualment el port comercial de Palamós està especialitzat en mercaderies a granel i càrrega general, mou prop de 180.000 tones anuals quan la seva capacitat actual és de 500.000 tones, cosa que permet molt de marge de creixement. Aquesta ampliació de l'activitat suposaria la creació de nous llocs de treball que també ajudaria a combatre la gran precarietat i l'alta estacionalitat dels treballadors de la zona. Així ho recordava el portaveu de C's a l'Ajuntament de Palamós, Cristóbal Posadas, en la seva darrera visita a l'emissora.
Posadas recorda que, abans de l'esclat de la pandèmia, el grup de Ciutadans al Parlament de Catalunya var demanat al govern català d'aleshores que contemplés una partida pel Punt d'Inspecció Fronterera del port de Palamós en el pressupost de la Generalitat d'aquell any.
Ara Ciutadans torna a reivindicar el PIF per a Palamós. Ho fa mitjançant una esmena als Pressupostos Generals de l'Estat. Fa anys que, des de Palamós, es manifesta la demanda d'un PIF al port. El Punt d'Inspecció Fronterera és, per normativa europea, el lloc on es fan les inspeccions de productes d'origen animal, vegetal o farmacèutic, per determinar si estan en bones condicions. N'hi hauria prou, de fet, amb un punt de control fitosanitari, una estructura més senzilla que la del Punt d'Inspecció Fronterera. Es considera, fins i tot, que no caldria tampoc una dotació de personal permanent. Com ha passat amb l'espai Schengen, a Palamós és un servei llargament reivindicat i que ha xocat amb els diferents governs de l'Estat que, per una raó o una altra, mai ho han acabat de trobar prioritari. El sector alimentari és un dels punts forts del teixit econòmic de les comarques gironines i el port de Palamós sempre s'ha fixat en aquest sector per diversificar l'activitat comercial de la instal·lació.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...