04/11/2021 Societat - Carlos Ribas
El Pla busca actuar contra les desigualtats de gènere. (Foto: freepik.es).
Avui es presenta el Pla comarcal per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere que desenvoluparà en els propers tres anys accions per promoure la igualtat de gènere al Baix Empordà, des de la perspectiva de la igualtat de drets, de tracte i d’oportunitats. És un compromís institucional per sensibilitzar i prevenir les violències masclistes i actuar contra les desigualtats de gènere, la LGTBIfòbia, i protegir la diversitat afectiva, sexual i de gènere. La presentació es farà a dos quarts de set de la tarda al Teatre Mundial de La Bisbal i comptarà amb entrevistes, art, música, performance o exposicions entre d’altres.
Per començar la jornada es farà una performance titulada 'Oda a l’Insult' a càrrec de les Entitats 'La Fleca' i 'Lo Relacional'. Tot seguit, hi haurà un breu col·loqui sobre el que aporta un Pla Comarcal LGTBIQ a càrrec de la Consellera Comarcal d’Igualtat, Sílvia Romero; la responsable del Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Lluïsa Jiménez; representants de les entitats 'Lo Relacional' i 'Emporderats' i el personal tècnic de la Xarxa SAI del Baix Empordà. Es projectarà el curtmetratge Xocolata, realitzat pel Punt Jove Palamós i es donaran a conèixer quatre bones pràctiques a diferents municipis baix empordanesos, a càrrec de l’Entitat Betrans, l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà, el Punt Jove de Palamós i la Consellera Comarcal de joventut del Consell Comarcal del Baix Empordà, Agnès Gasull. A Palamós, el Servei d'Igualtat que va posar en marxa l'any passat l'Ajuntament treballa per incorporar la perspectiva de gènere a les actuacions que es fan al municipi, així com sensibilitzar i prevenir les violències masclistes. Escoltem la regidora d'Igualtat de l'Ajuntament de Palamós, Marina Àlvarez.
Durant l'acte, es projectarà el curt 'Xocolata', un film sobre el col·lectiu LGTBI realitzat pels joves del taller de curtmetratges del Punt Jove de Palamós. L'objectiu d'aquest curt és donar conèixer la realitat de la població lesbiana, gai, trans, bisexual i intersexual de la comarca. Sobretot, és interessant veure quina és la percepció sobre la diversitat afectiva, sexual i de gènere que tenen els joves. Anna Benaiges és Agent de Salut del Punt Jove de Palamós.
La presentació del Pla comarcal per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere es farà avui a dos quarts de set de la tarda al Teatre Mundial de La Bisbal d'Empordà. Arnau Granolleras, de l’entitat BETrans farà un monòleg per tancar l’acte.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: