27/10/2021 Medi Ambient - Carlos Ribas
Gymnammodytes cicerelus, més coneguts com a sonsos. (Foto: Confraria de Pescadors de Palamós).
S'ha aturat la pesquera del sonso a la costa catalana a causa de les escasses captures i amb la finalitat de deixar recuperar aquesta espècie. Aquesta resolució de la Direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible afecta a quatre embarcacions de la Confraria de Pescadors de Palamós. Són, concretament, Ferma, El Bolerico ll, Foque Uno i Ninu Tercer.
La pesquera del sonso i de la llengüeta a Catalunya està sotmesa al Pla de Gestió de la Modalitat de la Sonsera. Precisament, aquest 2021 s’havia de començar la temporada de pesca del sonso el passat 1 de març però el Comitè de Cogestió d’aquesta espècie ho va retrassar fins el 29 de març. El motiu era l’escassetat de sonsos que hi havia quan s’havia d’aixecar la veda. El Pla de Gestió estipula que si no s’arriba al 75 per cent de la quota establerta, la Direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible, per resolució, disminuirà a la meitat la quota prevista per al mes següent i, si no s’arriba al 50 per cent de la quota, tancarà la pesquera el mes vinent.
El passat 19 d’octubre ja es va retirar el permís especial per a la pesca del sonso a tres embarcacions, per petició dels propis armadors, degut a una dràstica reducció de les captures i, el 21 d’octubre, el president del Comitè de Cogestió de la Modalitat de la Sonsera va sol·licitar que es donés per finalitzada la temporada de pesca del sonso degut a les escasses captures que hi ha al llarg de tot el litoral català. Finalment, s’ha decidit aturar aquesta pesquera a tota la costa catalana amb la finalitat de deixar recuperar aquesta espècie.
Totes les notícies:
10/05/2025 - Una baralla a Palamós acaba amb incidents davant la comissaria de la Policia Local i 4 detinguts
4 persones han quedat detingudes aquesta matinada passada arran d'una baralla a Palamós, en que...
10/05/2025 - Suspesos tots els partits de la 29a jornada de la Lliga Elit
La Federació Catalana de Futbol ha decidit suspendre tots els partits corresponents a la jornada...
09/05/2025 - Els inspectors de pesca reclamen millores laborals
Els inspectors de pesca continuen amb la vaga indefinida que van començar el 3 de març passat, i...
09/05/2025 - 3 escales de creuer al port, entre avui i el diumenge
Avui divendres tornen les escales de creuer al port de Palamós. Ens visita el vaixell Marella...
09/05/2025 - Palamós apostarà pels rentapeus a les platges, aquest estiu
L'Ajuntament de Palamós mantindrà durant l'estiu els rentapeus que ha instal·lat a les platges...