19/10/2021 Serveis - Carlos Ribas
Un dels camions del Parc de Bombers de Calonge.
La Generalitat reconvertirà el parc de Bombers de Calonge. A partir de l'1 de gener de 2022, passarà a ser la base logística per a manteniment i reparacions de la Regió d’Emergències i, durant l’estiu i èpoques de contingència, serà la seu dels GRAE subaquàtics. Els seus efectius es reassignaran a d'altres parcs i els serveis d'emergència als municipis de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega es faran des dels parcs de Palafrugell o Vall d'Aro.
Alguns bombers del parc calongí alerten que això anirà en detriment del temps de resposta davant incendis i emergències a les localitats que actualment atén el parc.
És el cas d'en Marc Sarrinat, calongí i bomber del parc de Calonge, que ha volgut denunciar la situació al programa de Ràdio Palamós 'Tal com som'. Ell considera que, en la pràctica, es tracta d'un tancament encobert.
El parc de bombers de Calonge atén aquest municipi, el de Palamós i el de Vall-llobrega, que sumen una població de més de 30.000 habitants en conjunt, una xifra que s'incrementa considerablement els mesos d'estiu amb l'arribada del turisme. Període en què augmenta el risc, sobretot, en un àmbit especialment sensible a incendis forestals, amb zones boscoses com el Massís de les Gavarres o l'Espai d'Interès Natural Castell - Cap Roig. Marc Sarrinat diu que deixar sense bombers el parc de Calonge incrementarà el temps de resposta als municipis propers al parc, com Palamós, Calonge i Sant Antoni, localitat amb múltiples urbanitzacions, o Vall-llobrega. Aquests serveis es faran a partir de l'any vinent des dels parcs de Palafrugell o Vall d'Aro. El bomber explica que ara mateix, des de Calonge triguen uns quatre o cinc minuts a arribar en un incendi d’habitatge. Amb el canvi, el temps s'incrementarà, amb el perill que suposaria en cas d'emergència.
Sarrinat recalca que parla a títol personal, com a calongí i professional, però que no ho fa, en cap cas, en representació del parc de Calonge. De fet, explica que no tots els bombers són contraris al canvi. Per això han descartat, de moment, cap tipus de protesta. Creu, però, que els principals perjudicats seran els ciutadans dels municipis que actualment atén el parc de Bombers de Calonge.
A banda del parc de Calonge, la Generalitat reconvertirà els de la Jonquera, que passarà a ser de bombers voluntaris, i el d'Hostalric, que es dedicarà a la formació. El canvi s’emmarca dins un pla de millora de la Regió d’Emergències, sorgit del projecte Bombers 2025, amb la intenció d'adequar la plantilla i les dotacions que el cos té a les comarques gironines. Un territori que, segons la Generalitat, es caracteritza per tenir molts parcs, petits i alguns d’ells, massa propers. De fet, a l'hora de replantejar els usos del de Calonge, Interior ho decideix perquè la seva zona de cobertura se solapa, suposadament, amb els de Vall d'Aro i Palafrugell. Com hem sentit, però, hi ha professionals del cos que no hi estan d'acord i que alerten del perjudici que això suposarà en la qualitat del servei. Actualment, a la Regió d’Emergències de Girona hi ha dinou parcs de Bombers.
Totes les notícies:
28/01/2025 - Política El Ple per a l'aprovació definitiva del pressupost es farà aquest divendres
Ja hi ha data pel Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós que posarà a votació l'aprovació...
28/01/2025 - Política JuntsxCat diu que el govern no s'ha mirat bé les seves al·legacions al pressupost
El grup municipal de Junts per Catalunya, que està en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
28/01/2025 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament millora l'aparcament del carrer del Doctor Botet
L'Ajuntament de Palamós enllestirà aquesta setmana les feines de millora de l'aparcament gratuït...
28/01/2025 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni difon la sostenibilitat a les escoles amb el repartiment d'ampolles reutilitzables
Aquest diumenge passat es va celebrar el Dia Mundial de l'Educació Ambiental i, amb aquest motiu,...
28/01/2025 - Esports Santi Catrofe i Blanca Batlle (AA Palamós), campions d'Espanya de cros amb Catalunya
Els atletes Santi Catrofe i Blanca Batlle, tots dos de l'Associació Atlètica Palamós, van ajudar...
Notícies relacionades:
09/03/2021 - Successos Un incendi crema una nau al polígon industrial de Vall-llobrega
...
03/07/2020 - Successos Els bombers retiren una pèrgola a punt de caure d'un terrat
...
14/04/2020 - Successos Foc en un edifici al carrer de les Notaries
...
11/02/2019 - Societat Els Bombers no es refien del Govern i mantenen la vaga d'hores extres
...
10/01/2019 - Societat Els bombers mantenen la protesta per la falta de recursos
...