19/10/2021 Serveis - Carlos Ribas
Un dels camions del Parc de Bombers de Calonge.
La Generalitat reconvertirà el parc de Bombers de Calonge. A partir de l'1 de gener de 2022, passarà a ser la base logística per a manteniment i reparacions de la Regió d’Emergències i, durant l’estiu i èpoques de contingència, serà la seu dels GRAE subaquàtics. Els seus efectius es reassignaran a d'altres parcs i els serveis d'emergència als municipis de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega es faran des dels parcs de Palafrugell o Vall d'Aro.
Alguns bombers del parc calongí alerten que això anirà en detriment del temps de resposta davant incendis i emergències a les localitats que actualment atén el parc.
És el cas d'en Marc Sarrinat, calongí i bomber del parc de Calonge, que ha volgut denunciar la situació al programa de Ràdio Palamós 'Tal com som'. Ell considera que, en la pràctica, es tracta d'un tancament encobert.
El parc de bombers de Calonge atén aquest municipi, el de Palamós i el de Vall-llobrega, que sumen una població de més de 30.000 habitants en conjunt, una xifra que s'incrementa considerablement els mesos d'estiu amb l'arribada del turisme. Període en què augmenta el risc, sobretot, en un àmbit especialment sensible a incendis forestals, amb zones boscoses com el Massís de les Gavarres o l'Espai d'Interès Natural Castell - Cap Roig. Marc Sarrinat diu que deixar sense bombers el parc de Calonge incrementarà el temps de resposta als municipis propers al parc, com Palamós, Calonge i Sant Antoni, localitat amb múltiples urbanitzacions, o Vall-llobrega. Aquests serveis es faran a partir de l'any vinent des dels parcs de Palafrugell o Vall d'Aro. El bomber explica que ara mateix, des de Calonge triguen uns quatre o cinc minuts a arribar en un incendi d’habitatge. Amb el canvi, el temps s'incrementarà, amb el perill que suposaria en cas d'emergència.
Sarrinat recalca que parla a títol personal, com a calongí i professional, però que no ho fa, en cap cas, en representació del parc de Calonge. De fet, explica que no tots els bombers són contraris al canvi. Per això han descartat, de moment, cap tipus de protesta. Creu, però, que els principals perjudicats seran els ciutadans dels municipis que actualment atén el parc de Bombers de Calonge.
A banda del parc de Calonge, la Generalitat reconvertirà els de la Jonquera, que passarà a ser de bombers voluntaris, i el d'Hostalric, que es dedicarà a la formació. El canvi s’emmarca dins un pla de millora de la Regió d’Emergències, sorgit del projecte Bombers 2025, amb la intenció d'adequar la plantilla i les dotacions que el cos té a les comarques gironines. Un territori que, segons la Generalitat, es caracteritza per tenir molts parcs, petits i alguns d’ells, massa propers. De fet, a l'hora de replantejar els usos del de Calonge, Interior ho decideix perquè la seva zona de cobertura se solapa, suposadament, amb els de Vall d'Aro i Palafrugell. Com hem sentit, però, hi ha professionals del cos que no hi estan d'acord i que alerten del perjudici que això suposarà en la qualitat del servei. Actualment, a la Regió d’Emergències de Girona hi ha dinou parcs de Bombers.
Totes les notícies:
07/09/2020 - Societat La Unitat Marítima dels Mossos a Palamós ha començat ja la formació
La setmana passada van començar la formació 33 alumnes del cos policial que formaran part de la...
07/09/2020 - Esports El Palamós CF guanya a Torroella el primer partit de pretemporada
Bon debut del Palamós Club de Futbol en aquesta pretemporada. L'equip que entrena Joan Mármol es...
07/09/2020 - Esports L'Associació Atlètica Palamós comença avui les inscripcions per la seva escola d'atletisme
Avui comencen les inscripcions per a l'escola d'atletisme de l'Associació Atlètica Palamós....
07/09/2020 - Esports L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni presenta el seu programa formatiu de lleure i esport amb més de 70 cursos
L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni presenta, un any més, la seva oferta formativa, de lleure...
04/09/2020 - Societat 23 positius de COVID a Palamós en una setmana
En els darrers set dies s'han detectat 23 nous positius de COVID-19 a Palamós, segons dades de la...
Notícies relacionades:
09/03/2021 - Successos Un incendi crema una nau al polígon industrial de Vall-llobrega
...
03/07/2020 - Successos Els bombers retiren una pèrgola a punt de caure d'un terrat
...
14/04/2020 - Successos Foc en un edifici al carrer de les Notaries
...
11/02/2019 - Societat Els Bombers no es refien del Govern i mantenen la vaga d'hores extres
...
10/01/2019 - Societat Els bombers mantenen la protesta per la falta de recursos
...