08/10/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Fotos de la mostra “Acompanyant lactàncies” que s'exposen a la Biblioteca Municipal. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Demà dissabte es posa en marxa el programa d'activitats sobre la decisió de ser o no ser mare, que serà protagonista a Palamós fins al mes de gener vinent. El coordinen les àrees municipals d'Igualtat i de Joventut, a través de taules rodones, exposicions, cinema, tallers, teatre o xerrades. L'experiència arrenca demà a la Biblioteca Municipal Lluís Barceló i Bou.
Aquest equipament veurà l'obertura, a dos quarts de dotze del migdia, de l'exposició fotogràfica 'Acompanyant lactàncies', que es podrà veure fins al 30 d'octubre i que reuneix imatges de la fotògrafa figuerenca Mònica Quintana, en què capta l'instant de la connexió que genera la lactància entre la mare i el seu nadó. La inauguració d'aquesta mostra coincideix, precisament, amb la Setmana Mundial de la Lactància Materna. Tambe anirà acompanyada d'una xerrada-col·loqui sobre el poder del grup en l'acompanyament de les maternitats, coordinada per l'entitat Dona Dóna, de l'Alt Empordà.
Aquest cicle d'activitats pretén reflexionar al voltant d'una experiència, la de la maternitat, que encara arrossega no pocs prejudicis a l'hora de decidir si es vol viure o no. Marina Àlvarez, regidora d'Igualtat de l'Ajuntament de Palamós.
Les activitats continuaran durant aquest mes amb projeccions de la pel·lícula 'Madres paralelas', de Pedro Almodóvar, que es podran veure als Cinemes Arinco fins al 21 d'octubre. Aquest mateix dia, la Biblioteca acollirà una taula rodona sobre el dol per mort gestacional, perinatal i neonatal, i el dia 27 hi haura la xerrada col·loqui 'No vull ser mare'.
El programa s'allargarà fins al gener amb altres activitats. Destaquem una mostra bibliogràfica, tallers per a joves, xerrades sobre la violència obstètrica, el visionat del documental 'Ventres de lloguer', i les representacions de l'obra de teatre 'Estigmes' o del monòleg 'No vull ser mare'. A banda, el 10 de desembre es presentarà l'entitat 'La Tribu Palamosina', un projecte que dona un espai a la maternitat, els seus tabús i les seves realitats múltiples.
Totes les notícies:
16/06/2026 - Medi Ambient Campanya forestal amb boscos més humits, però condicionada per la calor i el vent
Les pluges de l'hivern i la primavera passats han consolidat un canvi de tendència en relació a...
16/06/2026 - Política Ple ordinari del mes de juny a l'Ajuntament de Palamós, aquesta tarda
L'Ajuntament de Palamós farà avui dimarts, a partir de les 6 de la tarda, la sessió ordinària...
16/06/2026 - Política El PSC proclama Yolanda Aguilar candidata a l'alcaldia de Palamós
Yolanda Aguilar serà la candidata a l'alcaldia de Palamós pel Partit dels Socialistes de...
16/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament licita la compra d'un local per a usos públics
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic la compra d'un local per destinar-lo a...
16/06/2026 - Cultura L'espai Monalisi mostra les pintures de Marleen van Duyse
Fins al dia 28 de juny, l'espai d'art Monalisi, al carrer Sant Antoni 2 de Palamós, mostra...
Notícies relacionades: