30/09/2021 Societat - Jordi Rodríguez
El projecte té com a objectiu augmentar el consum de peix entre els escolars. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Palamós ha estat aquest matí l'escenari de la Jornada del Peix a l'Escola, organitzada pel Consell Comarcal del Baix Empordà. L'activitat s'ha fet a l'Espai del Peix i ha comptat amb la presència de diferents representants de la corporació comarcal, de l'Ajuntament de Palamós, del GALP Costa Brava, i de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. La sessió s'ha acabat al migdia amb una degustació de peix preparat pel xef Quim Casellas.
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha posat en marxa, amb el suport del GALP Costa Brava, el projecte 'Peix a l'escola' per a sensibilitzar sobre el consum del peix a les escoles de la comarca, ja que ha constatat que és un producte difícil d'introduir en els àpats de la mainada. La proposta busca promoure l'alimentació saludable dels infants, a través dels espais de menjador escolar i dels nuclis familiars de l'alumnat, donant valor al sector pesquer de la comarca. Xavier Dilmé, conseller de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Baix Empordà.
Dins la taula de treball d'avui es tracten temes diversos. Des de la dificultat per introduir el peix a l’escola, per les espines o el preu, fins als beneficis del seu consum en els menjadors escolars de la comarca, i també a les llars familiars. Per això s'han elaborat unes receptes per fer més atractius el plats de peix per als infants.
La jornada tècnica sobre el projecte 'Peix a l'escola' s'ha fet aquest matí a l'Espai del Peix de Palamós amb la presència de diferents representants de la corporació comarcal, de l'Ajuntament de Palamós, del GALP Costa Brava, i de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. La sessió l'ha culminada una degustació d'aquestes receptes de peix preparades pel xef Quim Casellas.
La sessió s'ha acabat al migdia amb una degustació de peix preparat pel xef Quim Casellas.
Totes les notícies:
02/07/2025 - Comença el Casal d'estiu municipal, amb més places per cobrir tota la demanda
El Casal municipal d'estiu de l'Ajuntament de Palamós 2025 ja està en marxa. S'han cobert un...
02/07/2025 - Ciutat Educadora impulsa la capacitació digital d'infants i joves
El servei de Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós engega aquest mes de juliol els tallers...
02/07/2025 - Un juny tòrrid ha deixat una màxima de 33'4 graus a Palamós
El mes de juny que acabem de deixar enrere ha estat excepcionalment calorós. El que més dels...
02/07/2025 - CCOO demana actualitzar la prevenció de riscos laborals per la calor
En el context de l'onada de calor que estem vivint aquests últims dies, el sindicat Comissions...
02/07/2025 - El lloguer turístic s'ha de registrar amb un codi d'identificació
Ahir va entrar en vigor l'anomenada Finestreta Única Digital d'Arrendaments, un decret impulsat...