03/09/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Palamós no tenia unes dades d'atur tan baixes des de l'any 2008.
Per primera vegada en els últims dotze anys Palamós ha experimentat una reducció del nombre de persones apuntades a les llistes de l’atur, en un mes d’agost. Aquesta xifra ha baixat d’un 4'5 per cent en relació a la que hi havia al juliol, segons recullen les dades de l’Observatori del Treball de la Generalitat. La reducció de l’atur registrat a Palamós, ara xifrat en 698 persones, està molt vinculat a l’estacionalitat de la campanya turística de l’estiu.
La diferència, però, és que habitualment la xifra anava baixant fins al juliol i, a partir de l’agost, començava a repuntar coincidint amb la finalització dels primers contractes de la temporada estiuenca. Aquest any això no ha passat i, de juliol a agost, el registre de persones que demanen feina s’ha retallat de 33. Tampoc hi havia menys de 700 persones apuntades a l’atur a Palamós, des d’abans de la crisi económica del 2008. Tot plegat dona a entendre la bona temporada turística que hem tingut aquest estiu. Però, alhora, també cal tenir en compte que és un fet estacional que començarà a revertir a partir d'aquest mes. Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de Comissions Obreres a Catalunya, fa èmfasi en la precarietat de la majoria de contractes que es fan en aquesta época de l’any.
L’atur registrat aquest darrer agost a Palamós és un 21’5 per cent més baix en relació al mateix mes de l’any passat, i un 8’2 per cent inferior si el comparem amb el del 2019.
Totes les notícies:
17/09/2026 - Política L'Ajuntament subvenciona amb 40.000 euros la 50a Christmas Race, malgrat dubtar del futur de la regata
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va donar aquest dimarts passat el vistiplau a la subvenció al...
17/09/2026 - Política El govern posposa la votació al Ple del Compte General del 2025
L'equip de govern de l'Ajuntament de Palamós, que formen els grups d'ERC i el PSC, va decidir...
17/09/2026 - Serveis El port de Palamós i la seva destinació es promocionen a la fira Seatrade Cruise Med, a Las Palmas
Las Palmas de Gran Canaria és la seu, des d'ahir i fins avui dijous, de la fira biennal dels...
17/09/2026 - Societat 12 persones han mort ofegades aquest estiu a les platges de la Costa Brava
La campanya de bany a les platges de la Costa Brava, entre el 15 de juny i el 15 de setembre, s'ha...
17/09/2026 - Cultura SSIBE i els museus del Baix Empordà presenten 6 audioguies sensorials pel benestar emocional a través de la cultura
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l'Institut Català de la Salut, i els museus del Baix...