03/09/2021 Societat - Jordi Rodríguez
L'oci nocturn ha estat un dels col·lectius més afectats per les restriccions imposades per la COVID. (Foto: Fecasarm).
Després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi acordat mantenir tancat l’oci nocturn, com a prevenció del contagi del coronavirus, el col·lectiu d’establiments de Palamós en demana la reobertura. Recorda que ja fa molts mesos que les empreses del sector estan lligades de mans i peus, i que això és fa molt difícil de suportar econòmicament.
A Palamós, els locals d’oci nocturn tenen llicència de bar i, per tant, s’ajusten al que dicta la normativa COVID per a aquests establiments. Això vol dir que estan autoritzats només a obrir fins a dos quarts d’una de la matinada. La Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals va presentar recentment un recurs demanant la reobertura dels locals, però el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ho ha desestimat. L’Associació de Restaurants, Tavernes i Locals d’oci nocturn de Palamós creu que els establiments han de poder tornar a operar, encara que sigui amb protocols de seguretat estrictes. Jordi Rissech és el seu president.
Des de l’empresariat d’hostaleria de la Costa Brava Centre reclamen una normalització progressiva d’horaris, per a tots els establiments en general i l’oci nocturn en particular, perquè asseguren que les empreses estan sotmeses permanentment a incerteses. Judit Lloberol, gerent del Grup Costa Brava Centre.
Els jutges admeten que la incidencia acumulada de casos COVID va a la baixa, però afegeixen que això no equival a una situació de normalitat o millora suficient, que justifiqui revocar les mesures restrictives de la Generalitat.
Totes les notícies:
13/10/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan comença avui un nou cicle de reunions veïnals de barri
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan enceta avui al barri d'Es Pla un cicle nou de reunions...
13/10/2026 - Serveis L'hostaleria veu en el canvi climàtic un obstacle més per trobar personal
La dificultat per trobar personal, especialment en la temporada alta d'estiu, s'ha convertit en els...
13/10/2026 - Serveis El cementiri de Palamós recuperarà 33 nínxols que estaven en desús
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan està a punt de completar un llarg procés administratiu per...
13/10/2026 - Política Carme Viñas tornarà a optar a l'alcaldia de Calonge i Sant Antoni, ara amb una fórmula nova
Carme Viñas, candidata a l'alcaldia de Calonge i Sant Antoni per Esquerra Republicana de Catalunya...
13/10/2026 - Cultura Comença un nou curs del Campus de la Experiència de la UIC a Calonge i Sant Antoni
Ja està en marxa el curs 2026-2027 del Campus de l'Experiència de la Universitat Internacional de...