31/08/2021 Cultura - Jordi Rodríguez
El doctor Claudio Aguirre, professor i investigador de la Universidad de Tarapacá, a Xile. (Foto: Museu de la Pesca).
El doctor Claudio Aguirre, professor i investigador de la Universitat de Tarapacá, a Xile, esta fent aquests dies una estada de recerca a Documare, el centre palamosí especialitzat en documentació sobre la pesca marítima. Aguirre ja va ser a Palamós l'any 2012 per fer una part de la seva tesi doctoral. Ara hi ha tornat, ja com a investigador titular, per prosseguir amb la seva línia de recerca sobre la indústria pesquera xilena.
Concretament, el projecte s'anomena 'Pesqueras, Tripulantes y Cultura: el proceso de reestructuración de la pesca industrial bajo el modelo neoliberal del Norte Grande de Chile (1978-1990). La seva estada a Palamós se centra en la revisió bibliogràfica i la transferència de coneixement amb altres investigadors. Per a Claudio Aguirre, Documare és un referent fonamental en la recerca sobre antropologia pesquera.
Documare és una plataforma que facilita la investigació d'investigadors al voltant de la temàtica marítima i pesquera. Disposa de fons documentals, una extensa bibliografia especialitzada i els recursos logístics que necessiten els investigadors. El centre palamosí treballa també en l'assessorament científic a projectes de recerca, i rep investigadors de tot el món.
Totes les notícies:
06/05/2026 - Serveis Palamós arriba a la xifra més baixa d'aturats des de la crisi del 2008
Avancem cap a l'estiu i l'activació del sector dels serveis de cara a la temporada alta turística...
06/05/2026 - Serveis Les zones verdes i vermelles d'estacionament seran de pagament també els diumenges
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat que els espais d'estacionament tarifat en...
06/05/2026 - Medi Ambient La platja de la Fosca i el port Marina Palamós renoven la seva Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
06/05/2026 - Serveis El creuer Sirena obre les escales del mes de maig
El port de Palamós comença avui les escales del mes de maig. En seran 8, igual que a l'abril, i...
06/05/2026 - Cultura Presentació del llibre 'Et veurà tothom', de Maribel Torres
A les 7 d'aquesta tarda es presentarà a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós el llibre...