16/08/2021 Societat - Jordi Rodríguez
La Núria Radresa, la passada setmana en el decurs del programa "Ple al 15".
La palamosina Núria Radresa, que estudia el grau de disseny a l'escola Elisava, ha participat en un projecte per dissenyar i crear productes que millorin la qualitat de vida dels residents de la Llar Pere Barnés. Aquesta llar és un programa innovador d'Arrels Fundació, que dona resposta a persones sense sostre. Una vintena d'estudiants de l'Elisava han pres part en aquesta iniciativa en què han dissenyat una armilla amb diversos compartiments.
Una de les integrants del grup ha estat, com dèiem, la palamosina Núria Radresa. En aquest cas es tractava d'una col·laboració amb Arrels Fundació, que des del 1987 atén i orienta les persones sense llar que viuen als carrers de Barcelona. Les acompanya per aconseguir una vida el més autònoma possible, cobrint les seves necessitats bàsiques, proporcionant atenció social i sanitària, i garantint l'allotjament en aquells casos més vulnerables. Als estudiants de disseny de l'escola Elisava els van proposar el repte de crear productes que fessin més fàcil el dia a dia d'algun dels usuaris de la Fundació. La Núria Radresa ha explicat al programa de Ràdio Palamós 'Ple al 15' la seva experiència.
Un altre treball que també van fer va ser una proposta per organitzar el menjador social d'Arrels Fundació perquè sigui més pràctic. L'escola Elisava és un centre adscrit a la Universitat Pompeu Fabra, que imparteix estudis universitaris de grau, màster i postgrau, i cursos especialitzats en els camps del disseny, l'enginyeria i la comunicació.