10/08/2021 Cultura - Jordi Rodríguez
Imatge d'arxiu d'una visita guiada a "La Gacela". (Foto: Museu de la Pesca de Palamós).
El Museu de la Pesca de Palamós disposa aquest estiu d'un extens programa d'activitats d'oci i cultura. El seu objectiu és descobrir, conèixer i gaudir Palamós a través del seu patrimoni marítim i pesquer. Visites guiades, rutes patrimonials, tallers didàctics o demostracions de cuina en són un exemple, juntament amb l'exposició permanent del mateix Museu o les exposicions temporals.
Tot plegat amb la finalitat de divulgar el ric patrimoni material i immaterial que té el municipi, vinculat a la cultura marinera. El programa d'activitats és similar al de l'any passat, i encara està condicionat pels protocols preventius de la COVID-19. Hi ha experiències al voltant de la pesca marítima i el peix fresc, com ara la visita a la subhasta diària a la llotja, una de les més sol·licitades pels usuaris. També les visites guiades a les barques del Museu, o els showcookings de cuina marinera a l'Espai del Peix. L'altra gran branca de les activitats estiuenques del Museu de la Pesca és la descoberta del paisatge, la història i el patrimoni locals. Això es fa de la mà de rutes guiades que ens permeten conèixer el nucli de Sant Joan, el poblat iber de Castell, la capella del Carme, el castell de Sant Esteve de Mar, o reviure la incursió del pirata Barba-rossa. Miquel Martí, director del Museu de la Pesca de Palamós.
A banda de la seva exposició permanent, única en la Mediterrània, el Museu de la Pesca de Palamós proposa també aquest estiu dues exposicions temporals. Una és 'Plàstic, genial o pervers', que reflexiona sobre el consum massiu de plàstics i els seus efectes en la contaminació marina. L'altra és 'La barraca onírica: Dalí, Joan Vehí i la creació contemporània', que es pot veure a la capella del Carme i que repassa el vincle entre Salvador Dalí i Palamós.
Totes les notícies:
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...
12/06/2026 - Cultura Comença el muntatge de l'espai de Barraques a la platja Gran
Ja ha començat el muntatge de l'espai de Barraques de la Festa Major de Palamós 2026, a la platja...
12/06/2026 - Cultura Palamós celebra l'orgull LGTBIQ+ amb actes diversos
Palamós celebrarà demà dissabte amb diferents actes l'orgull del col·lectiu LGTBIQ+. D'una...
12/06/2026 - Esports Rita Scalise i David Jiménez (CN Palamós) a la Final Territorial de benjamins
Rita Scalise i David Jiménez, tots dos nedadors d'edat benjamina del Club Natació Palamós,...
Notícies relacionades: