09/08/2021 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Palamós és el municipi de la comarca on s'ha recollit més roba usada en el que portem d'any. (Foto: Humana).
La Fundació Humana ha aconseguit recuperar durant els sis primers mesos d'aquest 2021 més de 17 tones de roba usada al municipi de Palamós, l'equivalent a unes 73.000 peces. Això suposa un increment del 13 per cent. La recuperació d'aquest material té l'objectiu de donar-li una segona vida a través de la reutilització o el reciclat. Això implica un benefici ambiental perquè es redueix la generació de residus, i també un de social perquè Humana crea un lloc de treball per cada 30 tones de tèxtil recollit.
Malgrat tot, es calcula que ara mateix només es recupera un 10 per cent del total de la roba usada que es llença. El 90 per cent va als contenidors de la fracció resta, i acaba en un abocador o una incineradora. Joan Carles Montes, responsable de Comunicació de la Fundació Humana, creu que aquesta situació s'ha de revertir.
Per incrementar el volum de recuperació de roba usada, Humana proposa més contenidors a l'espai públic per facilitar les donacions. També explicar molt clarament a la ciutadania quin és el destí de la roba usada i quins beneficis comporta aquest procés. Joan Carles Montes.
Més del 50 per cent de la roba recuperada es reutilitza. Un 14 per cent a través de les botigues de moda sostenible d'Humana, i el 40 per cent amb l'exportació a països africans per comercialitzar-la, generant recursos per a la cooperació al desenvolupament.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...
Notícies relacionades: