16/07/2021 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
En el solar hi podran aparcar 25 vehicles. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El barri Vell de Palamós compta a partir d'avui amb una nova zona gratuïta d'estacionament. Es tracta d'un espai de 450 metres quadrats de superfície, situada entre els carrers del Convent dels Agustins i de Salvador Albert i Pey, i amb capacitat per a acollir 25 cotxes. Els terrenys en qüestió són de propietat privada i l'Ajuntament de Palamós ha firmat un acord per disposar-ne, mentre no estiguin afectats per cap projecte urbanístic.
En les últimes setmanes s'han fet les tasques de neteja i condicionament del solar, i s'han posat fites de fusta per a delimitar l'espai i impedir l'accés dels vehicles estacionats a les voreres que envolten l'aparcament. També s'ha compactat tota la superfície, s'ha posat senyalització vertical, s'han marcat les places d'aparcament, i s'han adequat l'entrada i la sortida dels vehicles, que en aquest cas es farà sempre pel carrer del Convent dels Agustins. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, explica que sempre estan atents a la possibilitat de fer ús de terrenys particulars com a aparcament.
En aquest sentit, ara es treballa per arribar a acords amb propietaris de terrenys per fer nous pàrquings a la prolongació del carrer d'Enric Vincke, o a la zona de les Cases Noves. La posada en funcionament de l'aparcament de Les Pites, d'altra banda, permetrà incrementar la capacitat d’estacionament gratuït al barri Vell, en el qual es prioritzen els espais per a vianants. El nou aparcament se suma ara als que ja estan en funcionament en aquest àmbit, com ara el del carrer del Terç de Napolitans, per a 80 vehicles, el del carrer de l'Ametlla de Mar, on n'hi caben 40, o el de Sota Pedró, amb 30 places més.
Totes les notícies:
05/05/2026 - Medi Ambient El Consorci d'Aigües posa al dia el calendari d'obres a la depuradora de Mont-ras
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona, convoca aquest...
05/05/2026 - Política Som-hi vol que es publiquin les analítiques de l'aigua de Castell
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, ha demanat a...
05/05/2026 - Medi Ambient Amb el mes de maig torna la regulació de l'accés a Castell-Cap Roig
Coincidint amb l'entrada del mes de maig, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha...
05/05/2026 - Societat Reunió participativa de l'Ajuntament amb els veïns del barri de l'Eixample
L'Ajuntament de Palamós programa avui la segona trobada del cicle de reunions amb veïns de...
05/05/2026 - Cultura 7 obres i 110 participants a la 34ª Mostra de teatre juvenil, que comença avui
Avui comença la Mostra de Teatre Juvenil de Palamós, una iniciativa de l'Àrea municipal de...