15/07/2021 Societat - Jordi Rodríguez
El solar on està prevista la construcció del nou habitatge cooperatiu, a l'Avinguda de Catalunya de Palamós.
La cooperativa Sostre Cívic, que promourà habitatge social cooperatiu a Palamós, ja disposa d'un formulari per a que les persones interessades es puguin preinscriure. L'Ajuntament i Sostre Cívic van presentar fa poques setmanes l'avantprojecte per a la construcció d'un edifici de 34 habitatges, en un solar municipal de l'avinguda de Catalunya. La tardor que ve, s'engegarà el protocol per captar els futurs cooperativistes i constituir el nucli impulsor del projecte.
Dins aquest procés, Sostre Cívic preveu publicar un complet dossier del projecte amb tota la informació sobre els requisits d’accés, informació econòmica i calendari previst. També organitzarà xerrades informatives en línia i presencials per tal de poder resoldre dubtes i aportar tots els detalls necessaris. De moment, ja disposa d'un formulari en el seu web. Qui s'apunti rebrà el dossier, quan estigui disponible, i també l'agenda de sessions informatives.
El projecte pretén incrementar el parc d'habitatge de Palamós destinat a polítiques socials. La promoció s'adreça transversalment a tota la població, però amb prioritat especial per als joves. L'objectiu és construir un bloc de cinc plantes, amb un total de 34 habitatges, en el solar que hi ha al costat del supermercat Lidl de Palamós. És un espai de 1.000 metres quadrats que l'Ajuntament ha cedit a la cooperativa per a un termini de 75 anys. L'objectiu seria que les obres estiguessin en marxa en un màxim de dos anys, explica Joan Barba, membre del Consell Rector de la cooperativa.
El cost de la promoció d'aquests 34 habitatges cooperatius és de 4'3 milions d'euros. Sostre Cívic promou el model de cessió d'ús, un sistema en què la propietat dels immobles és de la cooperativa. Els seus membres es beneficien d’un ús indefinit i transferible de l’habitatge, a canvi de pagar una entrada inicial retornable i una quota mensual assequible. Si aquesta primera oferta té bona acollida, el solar que ha cedit l'Ajuntament de Palamós té capacitat per donar cabuda a una segona promoció d'entre 16 i 18 habitatges més.
Totes les notícies:
12/03/2026 - Palamós tramita una quarantena d'expedients per presumptes irregularitats en el padró
L'Ajuntament de Palamós afirma que ha intensificat les actuacions d'ofici per detectar i resoldre...
12/03/2026 - La periodista Susana Pérez obre avui les Jornades d'Educació i Família parlant de la desinformació digital
Avui comença al Teatre La Gorga la 23a edició de les Jornades d'Educació i Família, que...
12/03/2026 - El programa Zero Barreres promou la inclusió educativa entre els alumnes de 5è de primària
El Servei de Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós sensibilitza aquest curs uns 600 alumnes...
12/03/2026 - Comencen les visites al pailebot 'Pascual Flores'
Avui comencen les visites al públic a la coberta del pailebot 'Pascual Flores', navili històric...
12/03/2026 - La Sindicatura de Greuges de Catalunya farà atenció personal a Palamós el 24 de març
El dimarts 24 de març, l'equip de la Síndica de Greuges de Catalunya serà a Palamós per atendre...