29/06/2021 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
L'accés a l'aparcament de l'Arbreda pel carrer Balmes, aquest matí.
L'Ajuntament de Palamós millorarà l'accés de vehicles i vianants a l'aparcament de l'Arbreda, a través del carrer de Balmes. El projecte ja té el vistiplau inicial, després de passar per la Junta de Govern Local. Aquesta connexió presenta un desnivell considerable, que dificulta la circulació. Ara se'n millorarà l'accessibilitat fent una rampa de pendent més suau, i una nova escala pels vianants.
L'aparcament de l'Arbreda, l'antic camp de futbol del carrer de Cervantes, té dues entrades i dues sortides. Els accessos es fan pels carrers de Sant Josep i de Balmes, hi ha una sortida secundària pel carrer de la Prosperitat, i la principal cap al carrer de Cervantes, a través de la plaça del Doctor Dalmau. L'entrada per Balmes salva un desnivell d'1'40 metres, amb una rampa de sis metres de longitud i un 23 per cent d'inclinació. El projecte que han redactat els serveis tècnics municipals pretén, precisament, suavitzar aquest pendent per fer més fàcil l'accessibilitat. Lluís Puig, alcalde de Palamós, ho ha explicat així a aquesta emissora.
La nova rampa tindrà una superfície de formigó ratllat, i l'escala s'acabarà amb panot gris i una barana de metall. El projecte recull una reclamació veïnal feta en un procés de participació ciutadana. El pressupost és de 13.624 euros i la durada prevista de les obres és de dos mesos.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...