28/06/2021 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
El carrer d'Arnau Sa Bruguera. (Foto: Google Maps).
L’Ajuntament de Palamós tirarà endavant la segona fase de les obres de millora urbana del carrer d’Arnau Sa Bruguera. La Junta de Govern Local del municipi ha aprovat inicialment el projecte, que té un pressupost de 105.000 euros, i un termini d’execució de tres mesos. L’objectiu es continuar adaptant aquest carrer a l’increment de trànsit de vianants i vehicles que ha patit en els últims anys, després que s’hagi convertit en un dels accessos viaris principals al municipi, per la banda de Sant Joan.
El carrer d’Arnau Sa Bruguera es va crear a finals de la dècada dels 80 del segle passsat, dins la urbanització del polígon industrial de Sant Joan. El que inicialment havia de ser un carrer de trànsit limitat dins d’aquest àmbit, ha passat a ser un dels 4 punts d’entrada a Palamós, estretament connectat amb l’autovia C-31. A més, el què originalment era un conglomerat de naus industrials s’ha anat convertint amb el temps en espais comercials i de serveis, que han incrementat de manera notable l’afluència de persones. Això ha obligat a abordar la remodelació del carrer. Entre el novembre del 2014 i el març del 2015 ja es va fer una primera fase compresa entre l’enllaç amb la C-31 i el carrer de Joan Rovira i Bastons. La segona fase, que ara ha aprovat inicialment el projecte, abarca des d’aquest punt fins al carrer d’Àngel Guimerà. Lluís Puig, alcalde de Palamós, ho ha explicat a aquesta emissora.
El projecte de millora del carrer d’Arnau Sa Bruguera manté l’estructura actual d’una calçada de set metres d’amplada, i de dues voreres de quatre metres cadascuna. Es milloren els paviments. Sobretot els de les voreres, que seran de formigó acabat amb òxid de ferro i parterres amb planta arbustiva. També se suprimiran barreres arquitectòniques. Es renoven l’enllumenat públic i el clavegueram, així com l’enjardinament, el mobiliari urbá i la senyalització, afectant una superfície total d’uns 1.500 metres quadrats. El pressupost de l’obra és de 105.362 euros i, quan comencin, les obres duraran tres mesos.
Totes les notícies:
05/05/2026 - Medi Ambient El Consorci d'Aigües vol avançar la reparació de la depuradora a finals de juny
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona, ha actualitzat avui...
05/05/2026 - Política Som-hi vol que es publiquin les analítiques de l'aigua de Castell
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, ha demanat a...
05/05/2026 - Política JuntsxCat no veu prou garanties de qualitat en les aigües de bany
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, ha mostrat també avui la seva...
05/05/2026 - Medi Ambient Amb el mes de maig torna la regulació de l'accés a Castell-Cap Roig
Coincidint amb l'entrada del mes de maig, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha...
05/05/2026 - Societat Reunió participativa de l'Ajuntament amb els veïns del barri de l'Eixample
L'Ajuntament de Palamós programa avui la segona trobada del cicle de reunions amb veïns de...
Notícies relacionades: