22/06/2021 Societat - Jordi Rodríguez
L'oci nocturn va obrir ahir després de 15 mesos d'inactivitat. (Foto: Fecasarm).
Per bé que estan autoritzats a obrir des de la mitjanit del diumenge passat, els locals d'oci nocturn passaran la primera gran prova de foc aquest dimecres, amb la nit de la revetlla de Sant Joan. Un dels sectors més castigats per la pandèmia de la COVID-19, amb els locals tancats i barrats durant més d'un any, espera poder començar a aixecar el cap aquest estiu, per bé que la tornada a l'activitat es fa encara amb restriccions.
Cal recordar que les discoteques poden habilitar pistes de ball, sense necessitat de mantenir una distància de seguretat, però amb l'ús obligatori de la mascareta. En la pista de ball no es poden, però, consumir begudes. Els aforaments d'aquests locals es fixen en un 50 per cent a l'interior, i en el 100 per cent aquells que tinguin espais exteriors. Són condicions que s'han pactat entre la Generalitat i la Federació Catalana d'Associacions d'Activitats de Restauració i Musicals. El seu secretari general, Joaquim Boadas, creu que s'ha collat excessiva i innecessàriament aquest sector.
El responsable de FECASARM es queixa també que les persones de l'administració pública que han dibuixat les restriccions de l'activitat, no coneixen com funciona el sector de l'oci nocturn.
Molts locals d'oci nocturn han estat tancats durant 15 mesos. Altres han pogut funcionar amb llicència de bar i ajustats als horaris d'aquests locals, que darrerament els ha permès obrir fins a la una de la matinada. Ara ja ho poden fer fins a dos quarts de quatre.
Totes les notícies:
09/07/2026 - Medi Ambient El Consorci de les Gavarres diu que la gestió feta va evitar mals majors
El Consorci de les Gavarres analitzarà quins efectes han tingut les mesures de gestió del massís...
09/07/2026 - Societat L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni convoca una reunió amb els afectats per l'incendi
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha convocat una reunió informativa amb els veïns del...
09/07/2026 - Societat D'onada de calor encara n'hi ha per dies
Protecció Civil de la Generalitat manté activat en fase d'alerta el Pla PROCICAT per les...
09/07/2026 - Cultura 'Contes al passeig' avui amb 'El misteri de la rosa blava'
Com ja us vam explicar la setmana passada, des d'aquest mes de juliol l'activitat infantil dels...
09/07/2026 - Esports Roser Castillo (CN Palamós) es penja 3 ors i 1 plata al Campionat d'Espanya de natació màster
La nedadora màster del Club Natació Palamós, Roser Castillo, va brillar en el Campionat...
Notícies relacionades: