21/06/2021 Societat - Jordi Rodríguez
El sindicat USTEC-STEs ha denunciat aquest greus mancances a l'Escola d'Educació Especial "Els Àngels".
El sindicat d'ensenyament USTEC-STES i les famílies dels alumnes de l'escola d'educació especial Els Àngels, de Palamós, han denunciat avui les mancances que pateix el centre i que, al seu criteri, afecten tant els seus usuaris com els professionals que hi treballen. La falta de personal és, precisament, un dels problemes que posen de relleu, i l'altre és el manteniment de les instal·lacions. Reclamen a la Generalitat i als ajuntaments que es posin d'acord per trobar una solució.
L'escola Els Àngels és l'equipament de referència al Baix Empordà com a centre docent per a persones amb discapacitat severa. Actualment dona atenció a una vuitantena d'alumnes, amb una plantilla de 13 mestres educacio especial, 1 d'educació física, 2 logopedes i 1 directiu. El sindicat USTEC-STES considera que aquest personal és insuficient, i que això té una repercusió negativa en el conjunt de la comunitat educativa de l'escola. Glòria Polls, portaveu d'USTEC-STES a les comarques de Girona.
El sindicat considera que l'escola d'educació especial Els Àngels, de Palamós, necessitaria entre 8 i 9 professionals més en la seva plantilla. Un altre tema pendent és el de les mancances en el manteniment de les instal·lacions. Ramsés Ribas és el president del col·lectiu de mares i pares d'alumnes d'Els Àngels.
El tema del manteniment és responsabilitat municipal. L'escola està situada a Palamós però hi van alumnes de tota la comarca del Baix Empordà. Per això l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, diu que l'Ajuntament ja respon quan cal, però que seria bo arribar a un acord per afrontar solidàriament aquestes necessitats.
Segons l'alcalde de Palamós, la millor solució seria que Els Àngels tingués la consideració d'institut escola, i que la competència de la seva gestió fos exclusiva del Departament d'Educació de la Generalitat.
Totes les notícies:
04/07/2025 - Comença el festival Rumb(A)Palamós amb un concert itinerant
Avui comença la dotzena edició del Rumb(A)Palamós, el primer festival de rumba catalana de la...
04/07/2025 - El Marella Voyager fa escala al port de Palamós
Avui hi ha la segona escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. La fa el vaixell...
04/07/2025 - Ernest Bertran homenatja Joan Manuel Serrat a La Gorga
Joventuts Musicals de Palamós programa aquest diumenge, en conveni amb l'Àrea Municipal de...
04/07/2025 - La plaça dels Comtes de Palamós acull la primera Mini Fest
Aquest dissabte se celebra la primera edició de la Mini Fest, una festa familiar a la plaça dels...
04/07/2025 - Jornades Europa en Blau, al castell de Calonge
El castell de Calonge serà demà dissabte l'escenari d'una nova edició de les Jornades Europa en...