14/06/2021 Societat - Jordi Rodríguez
El Centre d'Atenció Primària de Palamós, en una imatge d'arxiu.
L'atenció primària gestionada per Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha experimentat un increment d'activitat d'entre el 15 i el 20 per cent, en el que portem d'aquest 2021. Segons SSIBE aquesta és una de les causes que justifiquen que hi hagi més demora a l'hora de donar cita als pacients. Unes cites que, en bona part, han deixat de ser presencials, arrel dels canvis de funcionament que ha provocat la pandèmia de la COVID-19.
La primera onada del coronavirus, ara fa un any, va implicar la paralització de quasi tota l'activitat sanitària, tret de la més urgent, per concentrar tots els recursos a frenar els efectes de la pandèmia. Es va suspendre el seguiment i control de moltes malalties cròniques, i el sistema ha d'absorbir ara el que es va deixar de fer en aquell moment. Aquest és un dels factors que explica l'increment d'activitat que està experimentant l'atenció primària a les ABS de Palamós, Palafrugell, La Bisbal i Torroella de Montgrí. Però n'hi ha d'altres, també relacionats amb la COVID-19. La directora de Primària de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, la doctora Esther Vilert, ho ha explicat avui al programa de Ràdio Palamós 'Tal com som'.
Aquest increment d'activitat fa que l'usuari de l'atenció primària estigui notant una major demora perquè li donin cita amb el seu metge de família. L'atenció presencial, que va caure en picat en la primera onada de la pandèmia, s'ha anat recuperant poc a poc. Ara està al voltant del 55 per cent del total, i l'objectiu és que a final d'any estigui en el 60. El 80 per cent d'activitat presencial que hi havia abans del coronavirus, però, ja no el tornarem a veure, explica la doctora Vilert.
El procés de vacunació impacta parcialment en la sobrecàrrega de feina que té l'atenció primària al Baix Empordà. En els centres de vacunació massiva, com el Firal de Sant Antoni, hi treballa personal fora del seu horari laboral. En els punts de vacunació que depenen directament de cada ABS, sí que cal estirar del personal d'infermeria dins la seva jornada.
Totes les notícies:
14/08/2026 - Cultura L'Arbreda acull avui una nova Mostra de l'Havanera Catalana
Ja està tot a punt perquè el recinte de l'Arbreda es converteixi aquesta nit en l'escenari de la...
14/08/2026 - Societat Les 3 jornades al passeig del Mar recullen quasi 200 donacions de sang i plasma
Satisfacció del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, i de l'Associació de Donants de Sang, pel...
14/08/2026 - Serveis El creuer Silver Shadow farà escala demà a Palamós
Les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós continuaran demà dissabte amb la...
14/08/2026 - Cultura El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava arriba a Palamós amb 'Mediterranean Flavours'
El duet format per Stefania i Maurizio di Fulvio protagonitzarà demà dissabte al Teatre La Gorga,...
14/08/2026 - Cultura Concert de piano a les Nits Blanques de Marina Palamós
La nit més especial de l'estiu a Marina Palamós arribarà demà dissabte amb una nova edició de...
Notícies relacionades: