04/06/2021 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
El Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Toni Albalat, en el moment de llegir el manifest.
Els pescadors de Palamós s'afegeixen avui a les mobilitzacions convocades per les flotes de la costa mediterrània espanyola. Aquest divendres no han sortit a feinejar en protesta per la normativa que regula els dies de la pesca d'arrossegament, que en determinades eslores es redueixen de manera significativa. En el cas de Palamós, els professionals hi veuen un greuge afegit. Que no s'hagi tingut en compte que des del 2013 apliquen mesures de sostenibilitat pesquera a través del Pla de gestió de la gamba.
Ara fa tres mesos que la flota d'arrossegament amb base a Palamós va tornar a la feina després d'acabar la veda de dos mesos. Ho van fer amb la preocupació per la nova normativa elaborada pel govern de l'estat, a partir de les polítiques europees per fomentar la conservació dels recursos pesquers a la Mediterrània.
Les barques de Palamós feinegen entre 180 i 200 dies anuals, en funció del tipus de pesquera i d'embarcació. Amb la nova normativa veuen retallada aquesta activitat, per terme mig, fins als 150 dies, fet que podria posar en qüestió la seva rendibilitat. Es tracta del Pla plurianual per a les espècies que viuen en els fons marins de la Mediterrània occidental, vigent des de l'1 de gener de 2020. Els pescadors de Palamós s'han sumat a la protesta convocada per les flotes de la costa mediterrània espanyola, coincidint avui amb la reunió del Consell de Ministres europeus, per fer ressó i posar de manifest el seu descontent amb com l'Estat espanyol ha aplicat aquest pla. Toni Albalat, Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
El document planteja mesures de gestió per preservar aquestes poblacions i protegir-les de la sobreexplotació. El sistema té un reglament que assigna un nombre concret de dies de pesca, en funció de l'eslora de les embarcacions i també dels tipus de pesqueres. Són 60.000 dies de pesca anuals a repartir entre totes les flotes d'arrossegament de la costa mediterrània d'Espanya. El Patró Major de Palamós adverteix que aquestes mesures poden deixar molt tocat el sector pesquer i totes les petites i mitjanes empreses que en depenen.
Els pescadors palamosins critiquen que no els hagin tingut en compte la disminució de l'esforç pesquer que han acumulat en els últims anys. Toni Albalat.
En senyal de protesta, els pescadors d'arrossegament de Palamós s'han concentrat aquest matí al moll i han llegit un manifest amb el lema 'Nosaltres cuidem el mar, però volem treballar'. Avui no han sortit a feinejar.
Totes les notícies:
04/04/2002 - Societat Carril bici ja és història (tram del passeig)
El traçat del carril bici de Palamós pel mig del passeig ja és història. Aquest matí ja no...
04/04/2002 - Societat Joventuts Musicals programa la seva assemblea nacional a Palamós
Aquest cap de setmana l'entitat Joventuts Musicals de Catalunya fa la seva assemblea anual i ha...
04/04/2002 - Societat Botiga investigada
L'Ajuntament de Palamós està investigant si les dues botigues regentades per immigrants que són...
04/04/2002 - Ràdio Palamós La tertúlia, i en general, la ràdio, més interactiva
Ràdio Palamós vol fer alguns canvis a la tertúlia El Sedàs, i és probable que es facin...
03/04/2002 - Societat Matés veu bé la sentència judicial de Sant Joan (zona industrial)
Iniciativa per Catalunya considera que la sentència de la jutgessa del contenciós-administratiu...
Notícies relacionades:
01/03/2021 - Societat Els pescadors tornen demà a mar, inquiets amb la normativa europea que els limita els dies de feina
...
23/02/2021 - Medi Ambient Els pescadors de Palamós estableixen quatre zones de veda
...
11/03/2019 - Medi Ambient La flota de Palamós demana a la UE que tingui en compte el seu compromís per reduir l'esforç pesquer
...
10/01/2019 - Medi Ambient Els pescadors de gamba provaran un nou art més ecològic
...
29/05/2018 - Medi Ambient Cinc anys més de pla de gestió de la gamba
...