04/06/2021 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
El Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Toni Albalat, en el moment de llegir el manifest.
Els pescadors de Palamós s'afegeixen avui a les mobilitzacions convocades per les flotes de la costa mediterrània espanyola. Aquest divendres no han sortit a feinejar en protesta per la normativa que regula els dies de la pesca d'arrossegament, que en determinades eslores es redueixen de manera significativa. En el cas de Palamós, els professionals hi veuen un greuge afegit. Que no s'hagi tingut en compte que des del 2013 apliquen mesures de sostenibilitat pesquera a través del Pla de gestió de la gamba.
Ara fa tres mesos que la flota d'arrossegament amb base a Palamós va tornar a la feina després d'acabar la veda de dos mesos. Ho van fer amb la preocupació per la nova normativa elaborada pel govern de l'estat, a partir de les polítiques europees per fomentar la conservació dels recursos pesquers a la Mediterrània.
Les barques de Palamós feinegen entre 180 i 200 dies anuals, en funció del tipus de pesquera i d'embarcació. Amb la nova normativa veuen retallada aquesta activitat, per terme mig, fins als 150 dies, fet que podria posar en qüestió la seva rendibilitat. Es tracta del Pla plurianual per a les espècies que viuen en els fons marins de la Mediterrània occidental, vigent des de l'1 de gener de 2020. Els pescadors de Palamós s'han sumat a la protesta convocada per les flotes de la costa mediterrània espanyola, coincidint avui amb la reunió del Consell de Ministres europeus, per fer ressó i posar de manifest el seu descontent amb com l'Estat espanyol ha aplicat aquest pla. Toni Albalat, Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
El document planteja mesures de gestió per preservar aquestes poblacions i protegir-les de la sobreexplotació. El sistema té un reglament que assigna un nombre concret de dies de pesca, en funció de l'eslora de les embarcacions i també dels tipus de pesqueres. Són 60.000 dies de pesca anuals a repartir entre totes les flotes d'arrossegament de la costa mediterrània d'Espanya. El Patró Major de Palamós adverteix que aquestes mesures poden deixar molt tocat el sector pesquer i totes les petites i mitjanes empreses que en depenen.
Els pescadors palamosins critiquen que no els hagin tingut en compte la disminució de l'esforç pesquer que han acumulat en els últims anys. Toni Albalat.
En senyal de protesta, els pescadors d'arrossegament de Palamós s'han concentrat aquest matí al moll i han llegit un manifest amb el lema 'Nosaltres cuidem el mar, però volem treballar'. Avui no han sortit a feinejar.
Totes les notícies:
08/08/2002 - Turisme Valoracions de la temporada turística
El Fecotur, la Federació de Comerç i Turisme de Palamós, i l'associació Costa Brava Centre han...
08/08/2002 - Turisme El Fecotur convoca un concurs per a la creació del logotip
El Fecotur, la Federació de Comerç i Turisme de Palamós, ha convocat un concurs adreçat als...
08/08/2002 - Reportatge: Centenari moll nou
El 1902 es va posar la primera pedra de la construcció del moll nou de Palamós. Aquest moll es...
08/08/2002 - El sector de les motos nàutiques qualifica la temporada de "desastrosa".
El sector de lloguer de les motos nàutiques està vivint una de les seves pitjors temporades. El...
07/08/2002 - Cultura Avui es fa el segon concert d'estiu de l'Agrupació Sardanista Costa Brava
Avui es fa al moll vell el segon concert d'estiu de l'Agrupació Sardanista Costa Brava. Aquest...
Notícies relacionades:
01/03/2021 - Societat Els pescadors tornen demà a mar, inquiets amb la normativa europea que els limita els dies de feina
...
23/02/2021 - Medi Ambient Els pescadors de Palamós estableixen quatre zones de veda
...
11/03/2019 - Medi Ambient La flota de Palamós demana a la UE que tingui en compte el seu compromís per reduir l'esforç pesquer
...
10/01/2019 - Medi Ambient Els pescadors de gamba provaran un nou art més ecològic
...
29/05/2018 - Medi Ambient Cinc anys més de pla de gestió de la gamba
...