03/06/2021 Cultura - Jordi Rodríguez
La Nao Victòria amarrada aquest matí al port de Palamós.
El port de Palamós rep fins a aquest diumenge que ve la visita de la Nao Victoria. Es tracta d'una rèplica del vaixell amb què Juan Sebastián Elcano i la seva tripulació van completar la primera circumnavegació a la terra, entre els anys 1519 i 1522. El públic pot pujar a bord de l'embarcació, cada dia entre les deu del matí i les vuit del vespre, amb reserva prèvia d'entrada.
La caravel·la Nao Victoria és un vaixell de 26 metres d'eslora i tres pals, que es va contruir el 1991 com a rèplica del navili que, el segle setze, va fer la primera volta al món, capitanejat primer per Luis de Mendoza, i finalment per l'explorador i marí basc Juan Sebastián Elcano. Visitar-lo permet conèixer les formes de navegar a vela dels nostres avantpassats, les gestes i vicissituds del viatge, o les dures condicions de vida a bord. De fet, dels més de 230 homes que formaven la flota, embarcats en cinc vaixells, només en van tornar una vintena.
La Nao Victòria ja va estar a Palamós l'any 2018 amb motiu del festival Terra de Mar. A finals de març del 2020 havia de tornar a venir, juntament amb el galeó Andalucía, però l'esclat de la pandèmia de la COVID-19 ho va impedir. Ara torna, també en el marc del Palamós Terra de Mar. El vaixell ja es va poder visitar ahir a la tarda, i des d'avui i fins al diumenge està obert cada dia de les deu del matí a les vuit del vespre.
Per a comprar les entrades: fundacionnaovictoria.org.
Totes les notícies:
08/05/2025 - Maria Puig (ERC) demana a l'oposició més propostes i menys peticions de dimissió
La regidora de Medi Ambient i Gestió de Residus de l'Ajuntament de Palamós, Maria Puig, del grup...
08/05/2025 - A punt per a l'adjudicació del nou contracte de socorrisme a les platges
Un total de 3 empreses s'han presentat a la licitació pública pel contracte del servei de...
08/05/2025 - La platja de la Fosca i el port Marina Palamós reediten la Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
08/05/2025 - La territorial de l'ANC integra Calonge i Sant Antoni i es converteix en 'Badia de Palamós'
Com ja s'havia anunciat, l'Assemblea Nacional Catalana ha incorporat Calonge i Sant Antoni al que...
08/05/2025 - 'L'hora del conte' farà avui la volta al món amb Jules Verne
Com tots els dijous, avui hi ha club de lectura infantil a la Biblioteca Municipal de Palamós. És...