28/05/2021 Cultura - Carlos Ribas
Margret Esders amb el cuiner de l'Espai del Peix, Ramon Boquera.
Ahir es va acabar la dotzena edició del cicle Cuines del Món, que organitza l’Ajuntament de Palamós. L’activitat fomenta la relació entre persones procedents de diferents països i cultures, i que viuen o treballen al municipi, utilitzant la cuina i la gastronomia com a nexe en comú. Les persones convidades cuinen plats típics del seu lloc d’origen i després els comparteixen amb el públic assistent. Després de les sessions dedicades a Rússia i Algèria, el cicle es va tancar ahir amb Alemanya.
Margret Esders és de la zona de la Westfàlia i fa cinquanta anys que viu a Palamós. Ha treballat, entre d'altres, al Museu de la Pesca. Explica quina va ser la seva primera impressió del municipi quan va arribar a la dècada dels anys 70 del segle passat.
La Margret va preparar un plat típic alemany però que tenia similituds amb la cuina de casa nostra, uns verats amb patates. Ahir havia estat el torn d'Algèria, en la segona sessió, dels tallers. La Zohra fa dos anys que ha arribat a Catalunya després d'un periple que la va fer passar per Ceuta. Una arribada amb dificultats pel desconeixement de la societat catalana, l'idioma, els diferents tràmits i la feina. Però va comptar amb l'ajuda d'uns mentors que l'han acompanyat en tot aquest procés.
La Mostra de Cuines del Món també ha preparat aquest any una sèrie d'activitats paral·leles. El dijous passat va ser protagonista de l'Hora del Conte, i el 3 de juny, a les sis de la tarda, tancarà el cicle amb una activitat per a nois i noies de 12 a 30 anys, a l'Espai Jove de les Galeries Carme.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...