28/05/2021 Cultura - Jordi Rodríguez
El "Palamós Terra de Mar" arriba aquest cap de setmana al seu equador. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Segon cap de setmana d'activitats de la catorzena edició del festival de cultura marinera 'Palamós Terra de Mar'. Demà i diumenge se centrarà en les anomenades 'Activitats blaves', amb visites guiades per a la descoberta de punts d'interès cultural, mediambiental i paisatgístic de Palamós. El poblat iber de Castell, el Camí de Barba-rossa, la ruta pel port, el camí de ronda o el Museu de la Pesca, són algunes de les destinacions triades. Totes les activitats previstes tenen aforament limitat i cal fer una reserva anticipada de l'entrada.
Aquest tràmit es pot fer a través del web www.terrademar.cat Raül Mata, tècnic de Patrimoni del Museu de la Pesca, parla dels continguts d'aquest segon cap de setmana del 'Palamós Terra de Mar'.
El cap de setmana passat es va dedicar a la navegació i a les visites a vaixells emblemàtics. Segons l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, amb una acollida molt bona, malgrat ser una edició atípica.
El festival 'Palamós Terra de Mar' s'acabarà el primer cap de setmana del mes de juny amb activitats mediambientals i esportives. Cal recordar que aquesta edició té com a lema 'Zero plàstics al mar', per a conscienciar sobre la problemàtica de la contaminació marina. Aquest 2021 el festival mariner ha canviat de format, espaiant en el temps els seus continguts per tal d'evitar aglomeracions i complir així totes les normes preventives del coronavirus.
Cal recordar que també hi ha activitats paral·leles com ara l'exposició de maquetes nàutiques fetes amb elements de Playmobil, a la Capella del Carme, o les sessions de cinema de temàtica marinera als Cinemes Arinco. Avui, a les vuit del vespre, i demà i el diumenge, a les cinc de la tarda, es pot veure el film 'Uno zero uno'. Abans de la sessió d'aquest divendres hi haurà una conferència de la campiona d'Espanya d'apnea 2019 i cinquena del mundial, Isabel Sánchez Aran.
Totes les notícies:
02/07/2026 - Obres i Urbanisme Maria Puig demana consens i respecte al criteri tècnic per decidir on es farà la futura depuradora nova
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava està treballant en un estudi d'alternatives per a la...
02/07/2026 - Societat L'escola Els Àngels va acabar el curs un dia abans per insectes en una aula
El curs escolar 2025-2026 va posar el punt i final el 19 de juny passat, però a l'escola...
02/07/2026 - Societat La Capella del Carme inaugura l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació saludable i sostenible
Avui s'ha inaugurat a la Capella del Carme l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació...
02/07/2026 - Cultura Cinema a La Gorga amb 'Estrany riu', i col·loqui amb la directora de càsting
El Teatre La Gorga de Palamós acollirà aquest vespre la primera projecció de l'estiu dins el...
02/07/2026 - Cultura La Biblioteca Municipal obre la temporada de contes infantils al passeig del Mar
Ja som al mes de juliol i, com cada any durant els mesos d'estiu, la Biblioteca Municipal de...
Notícies relacionades: