11/05/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Amb dades de diumenge, gairebé 34.000 persones al Baix Empordà han rebut com a mínim una dosi de la vacuna. (Foto: SSIBE).
La comarca del Baix Empordà ja ha superat els 10.000 casos de diagnòstics positius de COVID-19, des que va començar la pandèmia ara fa 14 mesos. El coronavirus ha provocat fins ara 248 defuncions en aquest territori, la major part acumulades entre la segona i la tercera onades. Els indicadors epidemiològics al Baix Empordà evolucionen favorablement, per bé que estan per damunt de la mitjana de Catalunya.
La xifra oficial de casos declarats a la comarca s'acosta ja als 10.200. En el cas de Palamós, ara mateix són 1.546 acumulats des de l'inici de la pandèmia. Parlem de positius a partir de proves diagnòstiques. El volum real és, probablement, major tenint en compte que en la primera onada de la COVID-19, ara fa un any, el nombre de proves realitzades era sensiblement inferior al que es posa en pràctica actualment. Des de l'1 de març de l'any passat, al Baix Empordà s'han practicat més de 108.000 testos PCR i quasi 25.000 d'antígens, amb una positivitat que s'acosta al 8 per cent. Els més de 10.000 casos de coronavirus diagnosticats fins ara han deixat un balanç de 248 persones mortes. 94 corresponen a la primera onada, mentre que la resta es reparteixen majoritàriament entre la segona i la tercera, fins a l'actualitat. Ara, el degoteig de víctimes mortals s'ha alentit perquè la població més vulnerable, persones a partir dels 60 anys, ja té un percentatge significatiu de vacunacions. La directora assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, la doctora Anna Ribera, explica que, des del seu començament, la pandèmia ha tingut un impacte en els professionals. Positiu per l'aprenentatge, i negatiu per la pressió que han patit.
Més de 34.000 persones del Baix Empordà ja han rebut una primera dosi de les vacunes contra la COVID-19, i prop de 16.000 ja tenen la pauta completa.
Totes les notícies:
19/09/2026 - Esports El Palamós CF debuta a la lliga amb una derrota davant el Lloret (2-0)
El Palamós ha perdut per dos gols a zero davant el Lloret en el primer partit de la temporada...
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...