20/04/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Amb dades d'ahir dilluns, 23.648 persones han rebut com a mínim una vacuna al Baix Empordà. (Foto: SSIBE).
Més del 88 per cent de la població de més de 80 anys del Baix Empordà ja s'ha vacunat amb la primera dosi contra la COVID-19. Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà fa una crida perquè si algú d'aquesta franja d'edat encara no ha estat citat, es posi en contacte telefònic amb el centre de programació perquè li donin hora. Des de fa un parell de setmanes ja s'està citant el col·lectiu d'entre 70 i 79 anys. Tant en un cas com en l'altre, la vacuna que els posen és la de la farmacèutica Pfizer.
En el cas dels menors de 80 anys del Baix Empordà, un 37'5 per cent ja porten la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus. Per accelerar en aquest procés, atès que es tracta d'un col·lectiu d'alt risc, el Ministeri de Sanitat valora ara diferir la segona dosi de Pfizer per donar marge a vacunar més gent. Ara mateix, entre una i l'altra es deixen passar tres setmanes. Comptant que la primera dosi ja dona un valor de protecció considerable, la proposta és demorar la segona fins a les sis o vuit setmanes, un termini vàlid segons les especificacions del medicament.
Pel que fa als majors de 80 anys, qui encara no l'hagin citat per vacunar-se pot trucar al telèfon 972 60 92 22 i li donaran hora. Ho explica la directora assistencial de SSIBE, la doctora Anna Ribera.
Així mateix, al palau Firal de Sant Antoni, s'està vacunant amb AstraZeneca la població de 60 a 69 anys. De moment, amb un 37'5 per cent de primeres vacunes en el col·lectiu dels 60 als 65, i un 20 per cent en els de fins a 69 anys.
Mentre la campanya de vacunació continua avançant més lentament del què seria desitjable, l'impacte de la pandèmia es deixa sentir als hospitals. Al de Palamós, el 29 per cent dels ingressats són pacients COVID, quatre punts més que la setmana passada. Amb dades d'ahir, el centre tenia 29 positius ingressats. 6 més s'estan a la planta d'aïllament de Palamós Gent Gran. Les dades a la comarca del Baix Empordà preocupen. El risc de rebrot de la pandèmia ha crescut fins als 458 punts, a nivells de fa 3 mesos. Els casos nous setmanals estan per damunt dels 200 i la velocitat de transmissió és de 1'64. 100 persones en contagien més de 160.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...