14/04/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Control dels Mossos d'Esquadra de compliment del confinament. (Foto: Mossos d'Esquadra).
Els municipis catalans demanen tenir la seva veu dins el PROCICAT de la Generalitat, especialment a l'hora de les decisions sobre els confinaments territorials per la COVID-19. L'Associació Catalana de Municipis fa aquesta petició perquè considera que les decisions es prenen de manera massa genèrica i, en ocasions, sense tenir en compte les circumstàncies específiques que tenen els diferents territoris. Palamós també s'afegeix a aquesta demanda.
L'alcalde del municipi, Lluís Puig, creu que des d'una visió territorial es poden prendre mesures més ajustades a la realitat i que, per aquest motiu, la veu dels municipis s'ha d'escoltar. En declaracions al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes', Puig s'ha referit avui als confinaments i a altres mesures restrictives relacionades amb el coronavirus.
No és la primera vegada que el municipalisme català demana tenir veu dins el PROCICAT. Anteriorment ja havia reclamat formar part dels seus òrgans de govern per a emergències associades a malalties transmissibles emergents. Els responsables de l'Associació de Municipis de Catalunya recorden que els ajuntaments són l'administració més propera a la ciutadania i que, per tant, estan en la primera línia de la lluita contra el coronavirus, i de l'atenció a persones, famílies i empreses. Demanen participar d'un model de co-governança i co-decisió amb la Generalitat, en l'àmbit de les mesures i restriccions per lluitar contra la pandèmia.
Totes les notícies:
24/07/2026 - Societat Ha mort Stephan Crass, un dels impulsors de l'agermanament entre Palamós i Rheda-Wiedenbrück
Ahir va morir a Rheda-Wiedenbrück Stephan Crass, una de les ànimes de l'agermanament entre...
24/07/2026 - Medi Ambient L'operatiu de transvasament ha empitjorat la qualitat de la sorra de la platja Gran
Malgrat el seu atractiu natural, la platja Gran de Palamós presenta aquest estiu un problema amb...
24/07/2026 - Serveis La temporada de creuers travessa l'equador aquest diumenge amb l'escala del Silver Ray
El creuer Silver Ray farà escala aquest diumenge que ve a Palamós. Serà la segona de les 6 que...
24/07/2026 - Cultura La rumba clàssica de 'Los vecinos de Manué' arriba avui a Palamós
Avui divendres se celebra el Dia Internacional de la Rumba. Coincidint amb això, arriba el quart...
24/07/2026 - Cultura 'La chica zurda', segona i última projecció a la Fosca de Cinema lliure a la platja
La segona i última de les 2 pel·lícules programades a Palamós dins el cicle Cinema lliure a la...
Notícies relacionades: