14/04/2021 Serveis - Jordi Rodríguez
La zona de la Planassa de Palamós, el darrer cap de setmana de març.
El sector de l'hostaleria de Catalunya exigeix a la Generalitat una estratègia d'obertura d'aquests establiments, amb un calendari concret i sense més passes endavant i enrere. Així es contempla en un document al qual s'han adherit alguns dels principals col·lectius del sector, entre els quals hi ha la Federació d'Hostaleria de les Comarques Gironines. El manifest acusa el Govern d'actuar de manera erràtica i de posar en una greu situació econòmica l'hostaleria del país. Demana poder garantir una activitat continuada o, en cas contrari, que se'ls concedeixin ajudes.
Amb la mobilitat oberta a tot el territori català, la Setmana Santa passada ha suposat una injecció d'activitat i de diners per al sector turístic de bona part del país. Un moment intens, però molt curt. I el que és pitjor, rematat amb una tornada al confinament comarcal a causa de l'empitjorament de les dades epidemiològiques de la COVID-19. Bona part de les principals associacions d'hostaleria manifesten en un comunicat que no poden continuar amb aquesta incertesa, i que la Generalitat ha de dissenyar una estratègia sense més passes enrere i amb un calendari clar. Judit Lloberol, gerent del Grup Costa Brava Centre, recorda que és molt difícil gestionar establiments turístics si els obliguen a obrir i tancar continuadament.
El manifest de l'hostaleria demana que, en paral·lel a la vacunació, es facin cribratges massius i el seguiment dels resultats positius, per poder mantenir l'activitat oberta i amb seguretat. Els empresaris volen que, si no es permet la continuïtat de l'hostaleria, es paguin ajudes i que s'impulsi una acció perquè els ajuntaments condonin o bonifiquin els impostos municipals a les empreses afectades. Recorden que l'obertura i el tancament continu dels establiments afecta greument l'ocupació i, finalment, exigeixen la constitució urgent d'un nou govern a Catalunya.
Totes les notícies:
23/10/2025 - La policia identifica els causants de la baralla a la Planassa
Els causants de la baralla multitudinària que hi va haver la matinada d'aquest diumenge passat a...
23/10/2025 - Aprofiten les obres del passeig del Mar per renovar la canonada d'aigües residuals
El Consorci d'Aigües Costa Brava Girona canviarà la canonada que porta les aigües residuals de...
23/10/2025 - Palamós debat el futur de la pesca
La Casa del Mar de Palamós serà avui la seu d'una jornada de debat sobre els reptes i...
23/10/2025 - El món local reclama més finançament a la Generalitat
La Generalitat destina 22 milions d'euros per reforçar el finançament de les administracions...
23/10/2025 - 'No hi ha fi ni principi', recital poètic a la Biblioteca Municipal
A partir de les 7 d'aquesta tarda, la Biblioteca Municipal de Palamós acull el recital poètic 'No...
Notícies relacionades: