13/04/2021 Esports - Jordi Rodríguez
Participants de la Cutty Sark FKSS, aquest cap de setmana a Palamós. (Foto: Toni Forqués - FKSS).
Després de l'experiència d'haver acollit, aquest cap de setmana passat, una prova del circuit Cutty Sark de Fórmula Kite, a Palamós hi ha moltes possibilitats de continuar veient kitesurf de primeríssim nivell en el futur. No només per la continuïtat del circuit sinó també amb la prova de vela més emblemàtica que es fa al municipi. La Palamós Christmas Race té molts números d'incloure aviat la Fórmula Kite entre les seves classes participants. La Christmas és una regata de classes olímpiques, i el kitesurf ho serà ja en el proper cicle de Paris 2024.
El director del Cutty Sark FKSS, Sergio Smit, creu que la Fórmula Kite ha revolucionat el món de la vela i s'ha convertit en el principal atractiu d'aquest esport. El rang olímpic de què gaudirà l'any 2024 així ho demostra, assegura. Smit considera que Palamós té un camp de regates d'una qualitat excepcional i que l'auge del kitesurf no en pot quedar al marge. Per això pensa que cal consolidar Palamós com a seu d'una prova del circuit i, alhora, introduir també la Fórmula Kite a la Palamós Christmas Race. Escoltem Sergio Smit en declaracions a Ràdio Palamós.
La Fórmula Kite ha debutat a Palamós aquest cap de setmana passat amb la segona prova de la temporada del circuit Cutty Sark FKSS. Per bé que el dissabte la falta de vent va ser un handicap important, el diumenge es va viure una jornada de competició espectacular. Els francesos Theo de Ramecourt i Poema Newland, van dominar les classificacions masculina i femenina, respectivament.
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...
Notícies relacionades:
12/04/2021 - Esports Domini francès en la segona prova de Fórmula Kite disputada a Palamós
...
09/04/2021 - Esports Palamós reuneix des d'avui les principals estrelles internacionals del kitesurf
...
08/04/2021 - Esports Palamós acull per primera vegada una prova del circuit europeu de Fórmula Kite
...
04/11/2020 - Esports Palamós es queda aquest any sense la regata Christmas Race
...