08/04/2021 Societat - Jordi Rodríguez
La sessió formativa es va fer ahir a l’Aula d’Aprenentatge de Palamós. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El Servei de Ciutadania i Immigració de l'Ajuntament de Palamós ha engegat aquesta setmana les sessions formatives per a persones immigrades, per fomentar el coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic. L'objectiu és afavorir l'autonomia d'aquestes persones i facilitar la convivència, la cohesió social i la igualtat d'oportunitats. Les sessions s'allargaran aquesta setmana i la vinent, les segueixen 16 participants i són gratuïtes.
Aquesta formació s'estructura en quatre blocs. Els referents històrics, culturals, socials i lingüístics de Catalunya. El seu sistema polític i administratiu, els drets i deures fonamentals i, finalment, els serveis públics i els drets i deures en l'àmbit local. És un recurs formatiu que es fa dues vegades a l'any i que és útil per a persones immigrades que resideixen a Palamós i que desconeixen els mecanismes de funcionament de la societat catalana. Es tracta, en qualsevol cas, d'una aportació més que es fa des de Ciutadania i Immigració de l'Ajuntament per fomentar la integració, la convivència i el coneixement mutu dins el nostre teixit social. Lourdes Ferrando és la tècnica d'aquest servei.
Cal destacar també que el Servei de Ciutadania i Immigració de l'Ajuntament de Palamós també ha organitzat aquest any dos grups més que, en horari de matí i de tarda, fan una formació més completa en aquests aspectes. És, en aquest cas, una iniciativa excepcional per donar cabuda a les persones que, a causa de la pandèmia, no van poder fer aquesta formació l'any passat. Són 32 participants. Les sessions van començar el 2 de febrer i s'acabaran el 4 de juny.
Totes les notícies:
08/01/2026 - L'Ajuntament renova els contractes a 3 interins de la Policia Local per cobrir baixes de durada llarga
L'Ajuntament de Palamós ha prorrogat els contractes temporals a 3 agents interins de la Policia...
08/01/2026 - Palamós adjudica prop de 12.000 euros de subvencions per rehabilitar façanes
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat les ajudes per a la rehabilitació de façanes. Se n'han...
08/01/2026 - Comença la Marató de donants de sang, fins al 17 de gener
La Marató de donants de sang de Catalunya dona avui dijous el tret de sortida, amb més d’un...
08/01/2026 - Ja no és obligatori dur mascareta als centres sanitaris
Els departaments de Salut i de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat van decidir ahir...
08/01/2026 - Calonge i Sant Antoni controla els habitatges que fan malament el porta a porta
Des de fa unes setmanes, l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha intensificat les visites als...
Notícies relacionades: