06/04/2021 Societat - Carlos Ribas
El carrer Major de Palamós, divendres a la tarda.
Les previsions d'una bona Setmana Santa s'han complert. Palamós ha tancat els quatre dies festius amb molta concurrència de visitants al municipi. La mobilitat lliure a tot el territori català, el bon temps i les ganes d'interacció social després de mesos durs de pandèmia, han provocat un volum d'ocupació i d'activitat a Palamós, equiparable al de qualsevol dia del mes d'agost, en plena temporada alta. El sector serveis ha treballat molt i les principals associacions del sector es mostren satisfetes de com han anat aquests dies. Ara esperen, però, amb incertesa la decisió del Procicat respecte a noves mesures restrictives per frenar la COVID-19.
Sigui com sigui, la Setmana Santa ha complert les expectatives i ha omplert de visitants el municipi. Això ha suposat un punt d'inflexió per a l'hostaleria i el comerç de Palamós que ha compensat, en part, els mals moments que han viscut en els últims mesos per la pandèmia. Toni Bachiller, president del Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, Fecotur, ha dit a l'Informatiu que aquesta Setmana Santa és una mostra del què pot ser la temporada d'estiu.
Els bars i restaurants han treballat molt, dins de les limitacions horàries en què ho podien fer. Les terrasses d'aquests establiments estaven a vessar, afavorides pel sol que ha fet aquests dies. Jordi Rissech, president de l'Associació de Restaurants, Tavernes i Locals d'oci nocturn de Palamós, diu que el municipi ha demostrat, un cop més, que és el referent gastronòmic de la comarca.
Bars i restaurants han treballat de valent aquests dies i han hagut de dir que no a molts comensals. Rissech diu, però, que això no compensa tot el temps d'inactivitat i reclama poder tornar a obrir als vespres.
El comerç i l'hostaleria de Palamós han pogut respirar aquests dies. La situació epidemiològica, però, marcarà el futur immediat d'aquests negocis. La Generalitat s'ha donat uns dies de marge per valorar si aquests dies de forta mobilitat han incidit en l'increment de contagis i prendre noves mesures, si s'escau, per frenar la COVID-19. Toni Bachiller, president de Fecotur, demana al Govern decisions clares i efectives.
Per la seva banda, un 60 per cent dels hotels de la Costa Brava Centre han obert finalment aquesta Setmana Santa amb ocupacions que rondaven el 80 per cent.
Totes les notícies:
26/06/2025 - Els focs artificials tanquen avui la Festa Major de Palamós
Com és tradicional, el castell de focs artificials posarà avui la cloenda a la Festa Major de...
26/06/2025 - La policia dispersa joves que causaven aldarulls als voltants del passeig
La Policia Local de Palamós i els Mossos d'Esquadra van haver d'intervenir la matinada d'aquest...
26/06/2025 - L'Ajuntament publica un tríptic amb informació dels aparcaments al municipi
L'Àrea de Mobilitat de l'Ajuntament de Palamós ha editat un tríptic informatiu per donar a...
26/06/2025 - El DNI o el passaport es podran renovar a Palamós
A partir del dia 3 de juliol, Palamós disposarà d'un servei d'oficina mòbil de la Policia...
26/06/2025 - Els familiars ja poden seguir en temps real un procés quirúrgic a l’hospital de Palamós
L'hospital de Palamós ha implantat el servei 'Avisa'm', dirigit a familiars i acompanyants de...