26/03/2021 Societat - Jordi Rodríguez
La façana de l'Ajuntament de Palamós.
L'Ajuntament de Palamós s'ha afegit a l'acte reivindicatiu que farà demà dissabte l'Associació d'Afectades per l'Endometriosi de Catalunya, amb la il·luminació d'edificis municipals per demanar més recursos per investigar aquesta malalltia, i per visibilitzar les dones que la pateixen. Parlem d'una dolència ginecològica que afecta el 15 per cent de la població femenina en edat fèrtil, i que les provoca transtorns que afecten molt la seva qualitat de vida.
L'endometriosi consisteix en el creixement de teixit fora de la cavitat de l'úter. Això provoca l'aparició de nòduls a la regió pelviana, generant dolor, infertilitat, transtorns intestinals o fatiga crònica, entre altres símptomes que condicionen el dia a dia de les dones que la pateixen. A dia d'avui es desconeix què causa aquesta malaltia, i encara no hi ha una cura. Les afectades s'han unit a través de l'Associació d'Afectades per l'Endometriosi de Catalunya ENDO&CAT. Volen fer visible el problema i reclamar recursos per a la seva investigació. Sònia Alberto forma part de la junta d'ENDO&CAT i ha parlat per a Ràdio Palamós.
També juga en contra de les afectades d'endometriosi el context actual de pandèmia. La COVID-19 s'està emportant tots els esforços d'investigació, i altres malalties passen a la cua. Sònia Alberto.
ENDO&CAT ofereix assessorament a les malaltes d'endometriosi i als seus familiars, i també divulga l'existència de la malaltia per impulsar-ne la investigació. Demà dissabte ha convocat aquesta acció reivindicativa perquè s'il·luminin amb llum groga edificis representatius dels municipis. S'hi han adherit més d'una quinzena d'ajuntaments d'arreu de Catalunya, especialment de les comarques de Girona. Un d'ells és el de Palamós, que il·luminarà la façana de la Casa de la Vila.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...