23/03/2021 Esports - Jordi Rodríguez
Imatge d'arxiu del Vedruna Bàsquet Palamós. (Foto: CBA Bàsquet Vedruna Palamós).
El Ple de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat iniciar el procés per a adjudicar les subvencions a les entitats esportives del municipi. El plenari, només amb els vots del govern municipal d'ERC, va donar el vistiplau a les bases que regiran el repartiment d'un total de 122.000 euros a través d'un sistema de concurrència competitiva. Això vol dir que cada entitat haurà d'acreditar una sèrie de mèrits per justificar la concessió de l'ajuda i la seva quantia.
En aquest cas, hi ha una diferència significativa en relació a convocatòries anteriors. La pandèmia de la COVID-19 ha obligat a restringir dràsticament l'activitat de les entitats esportives. Per tant, el volum d'activitat deixa de ser un barem a l'hora de repartir les subvencions. El regidor d'Esports, Joan Barba, ha explicat a Ràdio Palamós com ho han solucionat.
Tots els grups de l'oposició es van abstenir en la votació d'aquestes bases. Junts per Catalunya i el Partit dels Socialistes van coincidir en què el sistema no reflecteix la realitat del teixit esportiu local. Escoltem la regidora de Junts, Pilar Arxé, i el portaveu del PSC, Josep Coll.
Des del grup de Ciutadans, Cristóbal Posadas, va demanar potenciar la diversitat dels esports que es practiquen, mentre la CUP va mostrar el seu desacord amb el model actual, en veu de Roser Huete. Escoltem-los
Els 122.000 euros de subvencions a les entitats esportives de Palamós es repartiran en quatre apartats. Entitats d'esports col·lectius, d'esports individuals, AMPAS i associacions esportives escolars i, finalment, esportistes d'elit. El sistema de concurrència competitiva es va establir l'any 2015, i només el Palamós Club de Futbol no hi està subjecte. El regidor d'Esports, Joan Barba, recorda que des d'aleshores cada any es fan reunions amb les entitats per anar adaptant les bases a la seva realitat.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...