12/03/2021 Cultura - Carlos Ribas
Ousman Umar, durant la xerrada d'ahir a La Gorga. (Foto: Punt Jove Palamós).
Ahir es va celebrar la segona sessió de les Jornades d'Educació i Família a La Gorga. El ponent va ser Ousman Umar, fundador de l'ONG NASCO Feeding Minds, que promociona l'educació en el seu país d'origen, Ghana, a través de la creació d'aules d'informàtica. Umar diu que tothom hauria de tenir accés a l'escola i recalca que l'educació és la clau per transformar qualsevol societat.
El ponent d'aquesta sessió de les Jornades d'Educació i Família va néixer un dimarts. Però no sap de quin mes ni quin any, perquè a la seva tribu, a la sabana àfricana de Ghana, això no importava. Quan era petit caminava set quilòmetres per anar a l'escola. La seva vida era senzilla fins que un dia, jugant, va veure un avió. Aleshores va decidir que volia ser pilot o enginyer, que volia formar-se. La curiositat per conèixer el món el va emprendre a fer un viatge sense retorn al 'país dels blancs'. Un viatge perillós i que va convertir la seva vida en tota una epopeia. Va arribar a Espanya en patera i va ser tutelat per una família de Barcelona, que el va acollir. Va estudiar i ha aconseguit dos graus universitaris i un màster, a més de fundar la seva pròpia ONG. La seva experiència ha provocat que fomenti l'accés a l'educació dels més desafavorits perquè ningú hagi de passar pel mateix.
Umar reivindica el dret a l'ensenyament i l'accés a l'escola. Considera que l'educació és una finestra que pot transformar qualsevol societat.
Ousman Umar és fundador de NASCO Feeding Minds, una ONG que promociona l'educació en el seu país d'origen, Ghana, a través de la creació d'aules d'informàtica. Explica que amb l'educació digital podem arribar a qualsevol punt del món.
Les Jornades d'Educació i Família de Palamós van començar el dijous passat amb el psicòleg Marc Masip i l'adicció a les pantalles, i s'acabaran el dia 18 amb l'escriptora Bel Olid amb el tema 'Coeducació: val més un exemple que mil paraules'.
Totes les notícies:
02/05/2025 - Aquest diumenge comencen les escales de creuer del mes de maig
El port de Palamós començarà aquest diumenge les escales de creuer del mes de maig. En seran 9,...
02/05/2025 - Palamós recuperarà el brollador del passeig, després d'anys inactiu
La Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós treballa aquests dies per posar a punt el...
02/05/2025 - Sant Joan s'engalana amb 16 carrers i 24 espais florits
L'Associació de Veïns de Sant Joan, en col·laboració amb l'Ajuntament de Palamós, organitzarà...
02/05/2025 - La 18a edició del Trobadansa posa en valor la dansa inclusiva
Amb motiu del Dia Internacional de la Dansa, les escoles i agrupacions d'aquesta disciplina...
02/05/2025 - Concert Neus Mar & Latin Feeling, a La Gorga
La cantant palafrugellenca Neus Mar i els seus músics arriben aquest diumenge al Teatre La Gorga...
Notícies relacionades: